فعال رسانه اي و حقوقدان ليبيايي:

امنیت، اولویت اصلی لیبی

امنیت، اولویت اصلی لیبی
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 06:17

العالم، لندن - فعال رسانه اي و حقوقدان ليبيايي، با انتقاد از عملکرد شوراي انتقالي و دولت موقت اين کشور در ناآرامي هاي جنوب، تصريح کرد: درگيري ها در سبها در سايه فقدان قدرت قانوني و نظامي مركزي در ليبي رخ داده از اين رو، امنيت بايد اولويت اصلي دولت انتقالي باشد.

"حسن الامين" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم، گفت: احتمال هايي مبني بر دست داشتن برخي از كشورهاي همسايه و بيگانگان در تشديد بحران اين منطقه مطرح است.

فعال رسانه اي و حقوقدان ليبيايي، افزود: اهمال شوراي انتقالي و دولت انتقالی درباره وضعيت جنوب عمدي نبوده است؛ ما با كابينه ای جديد و شوراي ملي غير منتخبي مواجه هستيم و شايسته سالاري بر كشور حاكم نيست، ما امروزه شاهد آزمون و خطا، اقدامات حساب نشده و ناتواني در اداره كشور هستيم.

فعال حقوقي ليبيایی، افزود: برخي از كشورهاي همسايه كه با رژیم سابق همپيمان بودند، سياست مشخصي را در برابر انقلاب ليبي در پيش گرفتند؛ بنابراين بايد با اين كشورها با احتياط تعامل كرد كه بارزترين آنها الجزاير مي باشد.

الامين افزود: نظام الجزاير يك نظام ديكتاتوري كاملا سركوبگر است و ساليان طولاني به رژیم قذافي كمك كرده و از طريق مرزها، مزدور و سلاح براي وي ارسال مي كرده است، اما بعید به نظر می رسد که تحريك اين فتنه ها در جنوب ليبي به نفع الجزاير باشد.

فعال رسانه ای و حقوقدان لیبیایی ،گفت: عامل ديگر در وراي حوادث سبها، بازمانده های نظام قذافي و مزدورانش مي باشند كه تلاش مي كنند از مشكلات موجود در منطقه جنوب بهره برداري و آتش فتنه را در آن روشن نگه دارند.

وي درباره اقدامات مقامات طرابلس براي كنترل درگيري هاي جنوب ليبي، گفت: اعلام جنوب ليبي به عنوان منطقه نظامي، نيازمند آن است كه نيروهاي نظامي كاملا تحت فرمان شوراي ملي و دستگاههاي امنيتي دولت مركزي باشند ؛مشكلات جنوب ليبي بسيار بزرگ هستند و به بحران عمومي ليبي برمي گردند.

الامین در پايان اظهار داشت: دولت ليبي بايد دولت حل بحران باشد و  امنيت را در صدر اولويت ها قرار داده و براي كنترل همه مشكلات امنيتي شديد در كشور اقدام كند.

19:09-04/02

 

 



پربیننده ترین خبرها