حمله عربستان به یمن با تسلیحات بیولوژیک/ تولید موشک نقطه‌زن توسط ارتش یمن

حمله عربستان به یمن با تسلیحات بیولوژیک/ تولید موشک نقطه‌زن توسط ارتش یمن
شنبه 6 آبان 1396 - 13:09

سخنگوی ارتش یمن از استفاده جنگنده‌های آمریکایی، سعودی و صهیونیستی از سلاح های ممنوعه و بیولوژیک علیه مردم و شیوع بیماری وبا و نشانه‌های آن در بین کودکان یمنی خبر داد.

العالم ـ یمن

«سرلشکر شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه ای به جنایات عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه کشتار غیر نظامیان و استفاده از سلاح های ممنوعه سخن گفته است. متن این گفت‌گو به این شرح است:

ارتش یمن چگونه موفق شده است توانایی‌های دشمنان را محدود سازد و به آنها اجازه پیشروی ندهد؟ درحالی که دشمنان یمن به جنایات خود به صورت پیوستهرضد ملت یمن ادامه می‌دهند.

غالب لقمان: دشمن متجاوز با آغاز جنگ و حمله غافلگیرانه موفق شد بسیاری از تأسیسات زیربنایی و سامانه‌ها و توان نظامی ما را هدف قرار دهد و توان رزمی یمن را نابود کند.

این امر برای ما بسیار سخت و دشوار بود، ولی ارتش به خواست خداوند متعال توانست جلوی این هجمه را بگیرد، از این رو توان خود را بازیافت، ارتش یمن با هر آنچه در توان داشت و در اختیارش بود در این نبرد شرکت کرد، اما در این میان عقیده و ایمان ارتش یمن به مراتب از دشمنان قوی‌تر بود، انگیزه ارتش در دفاع از کشور بالا بود، این احساس و انگیزه به این دلیل بود که این ارتش می‌دانست برای چه در حال نبرد است.

به تدریج ذهن‌ها به کار افتاد و بخش ارتقاء تسلیحات نظامی در ارتش یمن آغاز شد، هم‌اکنون درست است که ما در تحریم هستیم و نمی‌توانیم سلاح را وارد یا از خارج خریداری کنیم، اما با این وجود الحمدلله اذهان پویایی داریم، توان ساخت تسلیحات را هم داریم و توانستیم امکانات موجود را تقویت و پیشرفته سازیم، حتی دست به نوآوری‌هایی هم زدیم و شاید شما به موارد بسیاری هم برخورده باشید، ما سامانه‌های بسیاری را موفق شدیم ارتقا بخشیم، سامانه‌هایی نظیر سامانه‌های موشکی با بُرد و انواع مختلف، همچنین سلاح‌های نقطه‌زن وهمچنین بمب‌ها را ارتقاء بخشیدیم. در توپخانه هم پیشرفت‌هایی حاصل شده است، در تمام عرصه‌ها موفق بودیم.

اکنون توان ما بسیار بیشتر از زمان آغاز تجاوز دشمنان به یمن است، اگر بخواهیم توان کنونی خود را مقایسه کنیم از نظر تجهیزات و تسلیحات اکنون ما پیشرفت‌های بسیاری را به دست آورده‌ایم، امکانات ما هم بیشتر شده وتجارب ما برای استفاده از این نوع تسلیحات هم افزایش یافته است.

خواه سلاح‌های پیشرفته خواه سلاح‌های بومی یا در استفاده از سلاح‌های قدیمی در هر سه بخش تجربه داریم.

الحمدلله اکنون من می‌توانم این سخنان را تأیید کنم، همچنین می‌توانم تأکید کنم که مهم‌ترین بخشی که ارتش یمن از آن برخوردار است برخورداری از احساس مسئولیت در قبال مسأله فعلی یمن است.

برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند، ولیعهد جدید عربستان از آمادگی کشورش برای تلاش به منظور خارج کردن ریاض از جنگ علیه یمن سخن گفته است، نظرتان در این باره چیست؟

ملاحظه کنید محمد بن سلمان جوانی پر شر و شور است - و ما در این باره بسیار گفته‌ایم و جهانیان هم در این خصوص سخنان بسیاری گفته‌اند - او توانست به دلیل به قدرت رسیدن پدرش خود را در مسند قدرت بنشاند، وی پیش از این به آمریکایی‌ها هم متعهد شده بود که در این جنگ کار ارتش یمن را یکسره و آن را نابود خواهد کرد، او گفته بود تمام توانایی‌های نظامی ارتش یمن را نابود خواهد کرد و وعده تحقق این امر را ظرف چند روز و یا چند هفته داد.

جهانیان در این باره بسیار سخن گفتند، اما با این وجود وی در این جنگ وارد و تجاوز به یمن شروع شد، به همراه او ائتلافی از شمار زیادی از کشورهای جهان جمع شدند. گویی قرار بود جنگ جهانی بر ضد یمن آغاز شود، واقعا هم یک جنگ جهانی بود، 18 کشور در آنِ واحد و همزمان به یمن حمله‌ور شدند، با جنگنده و موشک و توپخانه در یک لحظه یمن را هدف قرار دادند.

اما به فضل خداوند سبحان و احساس وظیفه‌ای که یمنی‌ها داشتند - که حقیقت  زندگی را درک کرده‌اند - آنها احساس کردند با این اقدامات عزتشان زیر سؤال رفته است، آنها تجاوز به خود و میهن‌شان را دیدند و قربانیان این تجاوز را هم درک کردند، آنها قتل‌عام‌های صورت‌گرفته در حق ملت و دختران یمن را مشاهده کردند، از همان لحظات نخست تجاوز، ملت هدف قرار گرفت، اگر به یاد داشته باشید اولین بمباران یک خانواده یمنی را در «ارحب» هدف قرار داد، از این رو این مسائل همه باعث شدند تا ملت یمن گرچه ابتدا تجاوز را برای چهل روز تحمل کند اما مرحله پاسخ به تجاوز شروع شد و توانایی‌های رزمی تقویت شدند.

این مسأله باعث شد تا دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد و آمریکایی‌ها بسیار نگران شده و بیشتر سخن برانند و بگویند پس وعده‌های بن سلمان به ما کجا رفته است، اما باید بگویم که بن سلمان در این تجاوز به اندوخته و ذخایر نظامی چشم امید داشت چرا که ذخایر مالی عربستان مملو از میلیاردها دلار پول بود، در اینجا و آنجا هزینه کردند، حتی مواضع بین‌المللی را هم خریدند، سرآغاز این خریدها از سازمان ملل شروع شد!

سازمان ملل اکنون به دکانی برای سعودی‌ها تبدیل شده است، این سازمان با اموال سعودی‌ها اداره می‌شود، من این را دیگر بدون تعارف می‌گویم، اکنون سازمان ملل به دکانی برای فروش کالاهای سعودی تبدیل شده است، وضع آمریکایی‌ها هم به همین گونه است، کشورهای عربی هم چنین وضعی دارند وبرخی از کشورهای اسلامی نیز به چنین وضع دچارند.

درباره شیوع وبا یمن گفته می‌شود این پدیده در واقع بخشی ازجنگ بیوتروریستی آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ضد ملت یمن است، آیا شما این مطلب را تأیید می‌کنید؟

سرلشکر شرف غالب لقمان که در این مصاحبه با تسنیم گفت وگو کرده است، در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد، من در گذشته هم گفتم این بیماری‌ها به خصوص وبایی که دامن‌گیر شد، آنگونه که گفته می‌شود نتیجه غیرمستقیم تحریم بوده و بهانه‌هایی از این دست که در خصوص مشکلات ملت یمن می‌گویند، نیست.

طی حملات مستقیمِ (ائتلاف) با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی و سعودی و صهیونیستی که در حال پرواز در آسمان یمن بودند، در چندین نوبت دیده شده که گازهای سمی در آسمان پخش می‌شود و همراه با آب باران فرومی‌ریزد و به آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌رسد. ما ملاحظه کردیم که آخرین حمله هوایی با استفاده از این گاز سمی همراه بود و تنها بعد از گذشت تقریبا ده روز شیوع بیماری وبا و نشانه‌های آن در بین کودکان یمنی دیده شد.

بنابراین جنگی بیولوژیک بود و عربستان سعودی تمام انواع تسلیحات ممنوعه را استفاده کرد.

پربیننده ترین خبرها