افشای قاچاق تجهیزات ارتباطی به سوریه از قطر

افشای قاچاق تجهیزات ارتباطی به سوریه از قطر
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 03:52

خبرنگار مستعفي شبکه الجزيره قطر در بيروت فاش کرد، اين شبکه تلفن و تجهيزات اينترنت ماهواره اي را از طريق اردن، لبنان و ترکيه به داخل سوريه قاچاق کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "علی هاشم" تأکید کرد: الجزیره قطر در مقابل قاچاق هر دستگاه ارتباطی ماهواره ای داخل خاک سوریه و رساندن آن به دست مخالفان 50 هزار دلار پرداخت کرده است.

این خبرنگار سابق الجزیره قطر، اقدام این شبکه را برخلاف رسالت حرفه ای شبکه های خبری دانست و گفت: الجزیره با این اقدام، نظر و دیدگاه اقشار مختلف مردم سوریه را نادیده گرفته است.

علی هاشم به روزنامه السفیر لبنان گفت: شبکه الجزیره قطر در پوشش بحران سوریه از فعالیت حرفه ای فاصله گرفت .. مدیران این شبکه دستور دادند تصاویر عناصر مسلح در مرزهای لبنان و سوریه منتشر نشود.

وی افزود: حدود پنج ماه قبل، و هنگامی که به صورت زنده خبر بمباران مناطق مرزی لبنان از سوی ارتش سوریه را تکذیب کردم، یکی از مسئولان شبکه الجزیره از من خواست محل را ترک کرده و یکی دیگر نیز به من تأکید کرد که باید وجود عناصر مسلح را فراموش کنم.

علی هاشم با اشاره به اینکه تصمیم برای استعفا از شبکه الجزیره را 5 ماه قبل اتخاذ کرده بود، ادامه داد: مشکل شبکه الجزیره در کارکنان آن نیست، بلکه این مشکل ناشی از دولت قطر است که این شبکه را به سوی خودکشی هدایت کرد، زیرا دولتها برخلاف نهادهای مدنی، همواره اهداف سیاسی را دنبال می کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها