آمانو: ایران به تعهداتش پایبند بوده/ همه طرف‌ها تعهداتشان را انجام دهند

آمانو: ایران به تعهداتش پایبند بوده/ همه طرف‌ها تعهداتشان را انجام دهند
يکشنبه 7 آبان 1396 - 11:46

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأکید بر پایبندی ایران به برجام، بر پایبندی همه طرف‌ها به این توافق تأکید کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (یکشنبه) با  علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و عنوان کرد: «خوشحالم که بار دیگر به کشور شما آمدم. قصد دارم با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کنم. صبح امروز با صالحی نیز نشستی را برگزار کردیم».

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: ایران تمام تعهداتش را انجام می‌دهد؛ وی تاکید کرد: همه کسانی که در برجام دخیل هستند به تعهداتشان عمل کنند.

وی ادامه داد: «از ژانویه 2016 ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر تعهدات هسته‌ای ایران طبق برجام نظارت داشته است و آن را مورد راستی‌آزمایی قرار داده است».

آمانو در خصوص پایبندی ایران به تعهداتی که در قبال برجام دارد، تأکید کرد: «آژانس معتقد است که برجام یک دستاورد مهم برای راستی‌آزمایی بود. آژانس می‌تواند تصریح کند که تعهدات هسته‌ای ایران به برجام در حال اجرا شدن است».

آمانو در مورد صحبتهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: حرفی ندارم عنوان کنم برجام بین ایران و ١+٥ است، و شورای امنیت  آن را تایید کرده، ما تا حالا نظارت کرده‌ایم و می‌گوییم ایران کاملا به تمام تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها