ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

تطابق با اسناد بالادستی در یک پنجم برنامه‌های وزیر نیرو لحاظ نشده است/ بهبود امور با شعار انجام نمی‌شود

تطابق با اسناد بالادستی در یک پنجم برنامه‌های وزیر نیرو لحاظ نشده است/ بهبود امور با شعار انجام نمی‌شود
يکشنبه 7 آبان 1396 - 13:12

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: در ۲۱ درصد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو، اسناد بالادستی لحاظ نشده است.

العالم _ ایران / سیاسی

ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: در گزارش برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو 21 درصد از برنامه‌ها با اسناد بالادستی مطابقت ندارد؛ یعنی اسناد بالادستی در یک پنجم برنامه‌ها لحاظ نشده است. 

وی افزود: برنامه‌ریزی برای تخصیص آب به کشاورزان مطابق طرح الگوی کشت که بیشترین وام از طریق این طرح به مردم داده می‌شود و 15 درصد کشاورزان در آن مشارکت می‌کنند، به گونه‌ای نوشته شده که هیچ اشاره‌ای به اسناد بالادستی درباره الگوی کشت نشده است. 

وی افزود: درباره آب‌شیرین‌کن‌ها در مناطق محروم و آب شور این مناطق نیز در برنامه وزیر نیرو اشاره‌ای ندیدیم که از چه مکانیزمی در این مناطق قرار است استفاده شود. 

ملکی ادامه داد: آقای اردکانیان! برای مدیریت پسماندها چه می‌خواهید بکنید؟ این مسائل در اسناد بالادستی وجود دارد، ولی در برنامه شما اشاره‌ای به آن نشده است. 

ملکی گفت: تعامل سازمانی و همبستگی اجتماعی را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ با شعار و نوشتن که نمی‌توان برنامه را عملیاتی کرد. 

وی گفت: ما نمایندگان انتظار داریم اصلاح الگوی مصرف به صورت عملیاتی انجام شود، برای بالا بردن سطح کیفیت و پایداری خدمات اقتصادی، چه برنامه کیفی و کمّی دارید؟ ما انتظار داریم اگر رأی آوردید، این مسائل را انجام دهید. 

نماینده مردم مشکین شهر ادامه داد: اصل اولویت تقاضا، سلامت کیفیت، زندگی نسل بعدی و رعایت محیط زیست، بیشتر نظریه‌پردازی است. نمایندگان از شما انتظار عملیاتی شدن برنامه‌ها را دارند، برنامه نباید شعاری باشد. 

وی افزود:‌ در مشکین شهر انرژی گرمایی بیش از 20 سال شروع شده در ترکیه بیش از 15 مگابایت بهره‌برداری می‌کنند، هنوز وزارت نیرو نتوانسته 5 مگابایت بهره‌برداری کند، زیرا اراده جدی در این زمینه وجود ندارد و من امیدی به اجرای این برنامه ندارم. 

وی گفت: برای بهبود مصرف آب شرب چه برنامه‌ای دارید؟ اگر آب شرب نباشد مردم در روستاها نمی‌مانند، باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشت. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها