لاریجانی: آمریکایی ها از حوزه برجام عبور کرده اند/ ساز و کارهایی برای بررسی نقض برجام وجود دارد

لاریجانی: آمریکایی ها از حوزه برجام عبور کرده اند/ ساز و کارهایی برای بررسی نقض برجام وجود دارد
يکشنبه 7 آبان 1396 - 18:54

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکایی ها دیگر از برجام عبور کرده و وارد حوزه هایی شده اند که ما روی آن حساس هستیم، اظهار داشت: ساز و کارهایی برای بررسی موارد نقض برجام وجود دارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات برخی نمایندگان در خصوص مستمری خانواده های مددجویان و مساله برجام، گفت: مصوبه مجلس در برنامه ششم در مورد تعیین مستمری خانواده مددجویان اجرایی شده است البته در صورتی که ابهامی دارید، می توان گزارشی از اجرای آن را دریافت کرد.
وی ادامه داد: موضوع نقض برجام از سوی آمریکا به مرحله ای رسده است که دیگر واشنگتن از برجام عبور کرده و آمریکایی‌ها وارد حوزه‌هایی شده‌اند که ما روی آن حساس هستیم.

تخلف مکرر آمریکا از توافق برجام
لاریجانی گفت: آمریکایی ها با اقدامات مکرر خود از توافق برجام تخلف می‌کنند و مساله آن قدر روشن است که کشورهای عضو 1+5 اذعان دارند این تخلف‌ها موجب نقض توافق می شود، البته ساز و کارهایی وجود دارد که موارد نقض بررسی شود.
وی تاکید کرد: آمریکایی ها از برجام عبور کرده و آنها در مسائل دیگری هم ورود می‌کنند که ما روی آن حساس هستیم و این بحث جامع‌تری را می‌طلبد.
رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اسفراین در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: قانون هدفمندی همانند قانون اصل 44 به درستی اجرا نشده است هر چند برای شرایط اقتصادی فعلی کشور ضروری است.
وی به حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه صحن علنی و ارائه گزارش در مورد بودجه سال97 اشاره کرد و افزود: این نگاه در مورد اجرای قانون هدفمندی یارانه باید در بودجه سال آینده تعبیه شود تا منابع در جای مناسب خود که آبادانی کشور است صرف شود.

پربیننده ترین خبرها