وزیر صنعت: ترامپ اروپایی ها را از توسعه روابط با ایران ترسانده است/ نگران اقدامات ترامپ نیستیم

وزیر صنعت: ترامپ اروپایی ها را از توسعه روابط با ایران ترسانده است/ نگران اقدامات ترامپ نیستیم
يکشنبه 7 آبان 1396 - 21:20

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ایران و برجام گفت: ترامپ اروپایی ها را از توسعه روابط با ایران ترسانده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

«محمد شریعتمداری» شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم سالگرد اعلام جمهوریت ترکیه که در سفارت این کشور در تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی در جمع خبرنگاران گفت: از اقدامات ترامپ دچار نگرانی نشده ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که « ایران ناقض برجام نخواهد بود» اظهار داشت: ایران کشوری با ثبات و دارای روابط دیرینه با تمام کشورهای دنیاست.

چشم انداز تجارت 30 میلیارد دلاری با ترکیه/ 60 کالای دیگر در صف لیست کالاهای ترجیحی
وی در باره چشم انداز 30 میلیارد دلاری روابط اقتصادی تهران و آنکارا گفت: بدون نفت حدود 6 میلیارد دلار و با احتساب نفت 12.7 میلیارد دلار روابط اقتصادی داشته ایم که نسبت به سال قبل میلادی روند افزایشی داشته است، اما با هدف 30 میلیارد دلار فاصله دارد که برای تحقق این هدف ، مذاکرات تعرفه ترجیحی بین دو کشور را ادامه می دهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: علاوه بر کالاهایی که در گذشته وجود داشت، 60 کالای دیگر به لیست کالاهای ترجیحی بعد از اتمام مذاکرات اضافه خواهد شد که زمینه های همکاری ترکیه را بیش از این خواهد کرد.
شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگری در واکنش به سخنان ترامپ به رقبای اروپایی مبنی بر اینکه آنها به تجارت خود با ایران ادامه دهند، گفت: ترامپ نه تنها اروپا بلکه کشورهای دیگر دنیا را از توسعه روابط با ایران ترسانده است و از کاری که ترامپ کرده است هیچگونه نگرانی نداریم.

ترکیه در دوران تحریم هم بهترین شریک تجاری ایران بود
شریعتمداری با اشاره به مذاکرات توافق هسته ای ایران وگروه 1+5 گفت: ما در روند یک مذاکره کاملا برابر و برد-برد با حضور آمریکا و رقبای تجاری اروپایی به توافقنامه ارزشمندی (برجام) دست یافتیم.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد، ما در چارچوب توافقنامه امضا شده توسعه همکاری ها را با تمام کشورها به ویژه کشورهای دوست و همسایه خواهیم داشت. ترکیه در دوران تحریم هم بهترین شریک تجاری ایران بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آینده برجام نیز تصریح کرد که برجام حتما آینده خوبی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها