تأیید خبر دیدار لغو شده ترامپ و روحانی از سوی یک مقام دولتی آمریکا

تأیید خبر دیدار لغو شده ترامپ و روحانی از سوی یک مقام دولتی آمریکا
دوشنبه 8 آبان 1396 - 20:29

ساعاتی پس از تکذیب روایت مقامات ایرانی در خصوص دیدار ترامپ و حسن روحانی از سوی کاخ سفید، یک مقام دولت آمریکا خبر تلاش تیلرسون برای برگزاری نشست میان طرفین را تأیید کرد.

العالم _ آمریکا

 ساعاتی پس از تکذیب خبر مقامات ایرانی در خصوص دیدار انجام‌نشده روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک، یک مقام دولتی آمریکا این خبر را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید؛ روحانی پیشنهاد ترامپ برای ملاقات دوجانبه را رد کرد

دیروز در یادداشتی، منابع مطلع ایرانی گفته بودند که در جریان سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سزامان ملل، «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی درخواست ملاقات شخصی کرده که طرف ایرانی آن را نپذیرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم ضمن تأیید محتوای این گزارش گفته بود: «چنین تمایلی توسط طرف آمریکایی مطرح شد که مورد موافقت جناب آقای دکتر روحانی، رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفت.»

حالا اما آنطور که خبرنگار حوزه کاخ سفید شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گفته، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در صدد برگزاری نشستی در سطوح مختلف میان مقامات ایرانی و آمریکایی بوده است.

یکی از مقامات کاخ سفید امروز به رسانه رسمی کنگره آمریکا «هیل» گفته بود که روایت مقام ایرانی در خصوص ابراز تمایل ترامپ برای ملاقات با روحانی «غلط» است.

فارس

پربیننده ترین خبرها