درگفت وگو با رویترز:

نرگس آبیار ترامپ را به تماشای فیلمش برای آشنایی با فرهنگ ایرانی فراخواند

نرگس آبیار ترامپ را به تماشای فیلمش برای آشنایی با فرهنگ ایرانی فراخواند
سه شنبه 9 آبان 1396 - 07:33

کارگردان فیلم «نفس» که امسال به عنوان نماینده ایران در جشنواره آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) حضور دارد، در گفت وگو با خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به تماشای فیلمش برای آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی فراخواند.

العالم ـ ایران ـ فرهنگی 

«نرگس آبیار» در این رابطه افزود: تماشای این فیلم می‌تواند به جامعه آمریکا کمک کند تا متوجه شوند که ایرانی‌ها برخلاف ادعای برخی سیاست‌مدارهایشان، تروریست نیستند.
وی که نخستین کارگردان زن ایرانی است که فیلمش به عنوان نماینده ایران در اسکار حضور دارد، ادامه داد: ترامپ از ادبیات تهدید برای کشورمان استفاده می‌کند، اما سوال این است که اگر به تماشای «نفس» بنشیند، آیا باز هم به این کار ادامه خواهد داد؟
آبیار درخصوص برخی انتقادها از فیلمش گفت: سه هزار کودک ایرانی در جریان جنگ با عراق کشته شدند، چرا من این‌ها را نباید نمایش بدهم؟
وی در خصوص «بهار» شخصیت اصلی فیلم «نفس» ادامه داد: می‌خواستم به جهانیان همه محدودیت‌هایی را که یک دختر ایرانی با آن مواجه است، نشان بدهم.
این کارگردان ایرانی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: این موضوع ناشی از فرهنگ جامعه است. حتی خیلی از زنان در ایران بر این باورند که توانایی مردها از آن‌ها بیشتر است و زن‌ها حقوق کمتری نسبت به مردها دارند ... به عنوان یک زن اگر بخواهید ایده‌های جدید داشته باشید و موفق شوید، باید بجنگید.
فیلم سینمایی نفس به کارگردانی آبیار درونمایه‌ای لطیف و ضدجنگ دارد. این فیلم زندگی چهارکودک به نام‌ های بهار، نادر، کمال و مریم را روایت می کند که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 خورشیدی، در کشاکش جنگ تحمیلی ایران و عراق بزرگ می‌شوند.
بهار به عنوان قهرمان داستان دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه دارد؛ رویاهایی که به حقیقت نمی پیوندد زیرا جنگ فرصت تحقق آنها را به او نمی دهد.
به گزارش ایرنا، آبیار علاوه بر «نفس» کارگردانی دو فیلم بلند دیگر از جمله «شیار 143» را در کارنامه دارد؛ فیلمی که در سی و دومین جشنواره فجر به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد و «مریلا زارعی» برای آن موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

پربیننده ترین خبرها