روزنامه‌نگار سعودی:

راه حل بحران قطر یک چک 4 میلیارد دلاری است!

راه حل بحران قطر یک چک 4 میلیارد دلاری است!
سه شنبه 9 آبان 1396 - 10:56

نویسنده و روزنامه‌نگار معروف سعودی، مصر را علت اصلی بحران به وجود آمده با قطر دانست و تأکید کرد که راه‌حل این بحران یک چک چهار میلیارد دلاری قطر است.

العالم - آسیا 

«جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار عربستانی که اخیرا از نوشتن در روزنامه الحیاة منع شد و عربستان را به مقصد آمریکا ترک کرد، گفت که اگر «تمیم بن حمد» امیر قطر با یک چک 4 میلیارد دلاری به مصر برود، بحران قطر پایان خواهد یافت.

خاشقجی در مصاحبه با شبکه بی بی سی اظهار داشت بحران به وجود آمده به دلیل اختلاف قطر با عربستان نیست بلکه علت این بحران، مصر است.

این نویسنده سعودی، تعامل قطر با نظام «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در آینده را بعید ندانست و گفت که قطر برای رهایی از این دردسری که عامل آن مصر، احتمالا با نظام السیسی تعامل خواهد کرد.

وی افزود که بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس باعث ایجاد دودستگی در داخل جامعه سعودی شده است. امیدوارم فضای ارعاب و بازداشت در عربستان پایان یابد.

این نویسنده سعودی که اکنون در آمریکا به سر می‌برد، اظهار داشت که روابطش با عربستان و مسئولان آن قطع نشده است اما پس از آنکه در کشور خود از نویسندگی و انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی ممنوع شده، ترجیح داده کشورش را ترک کند و اکنون مطالب خود را در مطبوعات غربی منتشر می‌کند و خارج از عربستان نیز از آزادی بیشتری برای این منظور برخوردار است.

خاشقجی در ادامه ابراز امیدواری کرد که فضاهای ارعاب، بازداشت و تهدید که اخیرا در عربستان افزایش یافته هر چه زودتر پایان یابد و وضعیت به سابق همانند 6 ماه قبل بازگردد.

فارس

پربیننده ترین خبرها