واکنش گروه‌های فلسطینی‌ به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در غزه

واکنش گروه‌های فلسطینی‌ به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در غزه
سه شنبه 9 آبان 1396 - 11:10

گروه‌های مختلف فلسطینی، حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در مرز غزه را محکوم کردند و افزودند حق پاسخگویی در زمان مناسب را برای خود محفوظ می‌دانند.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود یکشنبه (دیروز) یکی از تونل‌های جهاد اسلامی فلسطین در نزدیکی پایگاه نظامی «کیسوفیم» در مرز غزه با فلسطین اشغالی را بمباران کرد؛ در این جنایت 7 تن از اعضای «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی به علاوه 2 تن از اعضای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس به شهادت رسیدند و نزدیک به 15 تن دیگر زخمی شدند.

یکی از شهدای این جنایت، «عرفات ابومرشد» فرمانده سرایاالقدس در منطقه «الوسطی» غزه و معاون وی «حسن ابو حسنین» بود.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد افراد داخل تونل بر اثر استنشاق گاز سمی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند؛ وی افزود رژیم صهیونیستی یک منطقه انباشته از بارود و گاز سمی را هدف قرار گرفته و به همین دلیل تعداد شهدا و مجروهان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، همزمان با خبر رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر اینکه تل‌آویو از طریق اطلاعات مصر به حماس پیام داده به دنبال جنگ نیست؛ جهاد اسلامی در میان اعضای خود اعلام آماده‌باش کرد.

تماسی تلفنی هنیه و شلح

در پی این اتفاق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تماسی تلفنی با «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جهاد اسلامی با این جنبش اعلام همبستگی کامل کرد.  

هنیه گفت شهادت اعضای شاخه‌های نظامی جهاد اسلامی و حماس تأکیدی بر وحدت مسیر و هدف تا رسیدن به آزادی نهایی است.

هنیه و شلح در ادامه خطرات این جنایت رژیم اشغالگر برای بر هم زدن اتفاقات کنونی در داخل فلسطین (روند آشتی) را بررسی کردند.

گروه‌های مختلف فلسطینی به این جنایت واکنش نشان دادند:

جهاد اسلامی

«سرایا‌القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ضمن اعلام نام 7 شهید عضو این گروه، اعلام کرد خون‌های شهدای پایمال نخواهد شد و تمامی گزینه‌ها روی میز است.

حماس

حماس نیز ضمن اعلام این جنایت اعلام کرد اینها تلاش ناامیدانه برای تخریب تلاش‌ها جهت بازگرداندن وحدت فلسطینی است.

این جنبش افزود: این اقدامات جز بر عزم ما برای وحدت و مقاومت نخواهد افزود، شهادت اعضایی از القسام و سرایاالقدس دلیلی واضح بر برادری صادقانه در جهاد و شهادت است.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد تمامی تبعات این موضوع بر عهده رژیم صهیونیستی است.

دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز تأکید کرد هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت «مردود» است. این گروه سپس خواستار برگزاری جلسه فوری فرماندهان شاخه‌های نظامی جنبش‌های فلسطینی برای بحث درباره این جمله شد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

جمیـــل مزهــر مسئول جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد: این وضعیت ، برگزاری یک نشست فوری میان گروه‌های فلسطینی برای بررسی موضوع، راهکارهای پاسخ و گام‌های مطلوب برای پاسخگویی را می‌طلبد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین

کمیته‌های مقاومت فلسطین ، هدف قرار دادن تونل مقاومت را جنایتی خصمانه توصیف کرد و گفت مقاومت حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها