سرلشکر جعفری: "کاتسا" تحریم سپاه نیست تحریم اقتصاد ایران است

سرلشکر جعفری:
سه شنبه 9 آبان 1396 - 11:24

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند به‌بهانه توان دفاعی و موشکی کشورمان طرحی به‌نام "کاتسا" را علیه سپاه پاسداران اجرایی کنند که در اصل یک تحریم اقتصادی است.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش جهان بدون ترور گفت: آمریکا بداند ملت غیور ایران از همه توان دفاعی خود همچون ناموسش دفاع خواهد کرد و پاسخ دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را با قاطعیت و البته غافلگیری می‌دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا با اجرای قانون کاستا به بهانه تحریم سپاه و بنیه دفاعی و موشکی ایران در حقیقت اقتصاد ایران را هدف گیری کرده است.

فرمانده سپاه افزود: دشمن اصلی امروز همه مردم جهان می‌دانند که دشمن اصلی آزادی،‌ آمریکا است و این حقیقت را به خوبی درک کرده‌اند. در برابر این حقیقت یک حقیقت روشن و امیدبخش دیگر نیز وجود دارد که ملت‌های مظلوم و ستم دیده آن را به خوبی درک کرده‌اند و آن مقاومت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در برابر نظام سلطه و دولت‌های دست نشانده است.

جعفری با تایید نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و گسترش آن گفت: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در سطح منطقه و در بین ملل مظلوم جهان در حال گسترش است. مردم جهان امروز بهتر از قبل به حقایق انقلاب اسلامی دل بسته‌اند. امروز همه مردم جهان می‌دانند که اگر کمک‌های ایران نبود، هنوز لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی بود و سرنوشت نامعلومی در انتظار مردم افغانستان و عراق بود.  اگر کمک‌های مستشاری ایران نبود سرنوشت سوریه بدتر از لیبی و مصر بود و اگر مبارزات مجاهدین ایرانی و غیر ایرانی نبود، امروز داعش بر سرزمین شام و عراق حکومت می‌کرد و دست در دست رژیم آل سعود،‌ شیعیان و اهل سنت را به خاک و خون می‌کشید.

فرمانده سپاه آزادسازی کامل عراق و سوریه از وجود داعش را طی چند روز آینده را نوید داد و افزود: در حالی که این سرزمین‌ها از وجود داعش پاکسازی می‌شود اما ماهیت و تفکر داعش به صورت مخفی و زیرزمینی در این کشورها باقی خواهد ماند و قطعا دست به اقدامات تروریستی طبق خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند زد.

وی ایران را مهد آزادی و مدافع حقوق مظلومان دانست و افزود: محبوبیت امروز جمهوری اسلامی را هیچ کشوری ندارد. ایران امروز مرکز تشعشع انوار الهی و مدافع حق و حقیقت است و بی تردید باید راه خود را محکم‌تر از گذشته ادامه دهیم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز صدای شکسته شدن استخوان‌های امپریالیسم و آمریکا در حال شنیدن است. شکست‌های آنها در برنامه‌ها و میدان‌های نبرد این مساله را گواهی می‌دهد. این شکست‌ها به روندی مستمر، مبدل شده است.

سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: نه تنها ملت ایران، بلکه اکثر ملت‌های مسلمان که تحت ظلم و ستم به این حقیقت پی برده‌اند که تنها راه سعادت و خوشبختی‌شان ایستادگی در برابر ظالمان و حاکمان دست نشانده آمریکا در کشورهایشان است.

وی ادامه داد: حقانیت راه مقاومت البته الزاماتی دارد،  اول عزم و اراده راسخ برگرفته از باور عمیق ایمانی و دوم مجهز شدن جامعه به ابزارها و سلاح‌های دفاعی است. ما و همه مردم ایران قدر توانمندی‌های دفاعی در عرصه‌های مختلف و به ویژه در عرصه موشکی می‌دانیم موشک، توپ، تانک، هواپیما و انواع فناوری‌های دفاعی و امنیتی ما باید بیش از گذشته و بیش از سایر کشورها مورد توجه قرار داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها