سردار جعفری در جمع خبرنگاران:

جنگ ایران و آمریکا محتمل نیست + فیلم

سه شنبه 9 آبان 1396 - 12:20

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی گفت: بی تردید درگرفتن هیچ جنگی بین ایران و آمریکا محتمل نیست، چرا که آنان به شدت از عواقب این جنگ در هراس‌اند و به یقین می‌دانند در صورت آغاز چنین جنگی بازنده اصلی خواهند بود.

العالم - ایران / سیاسی

سردار محمدعلی جعفری در حاشیه همایش جهان بدون ترور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی آمریکا و غرب نظام جمهوری اسلامی را با وجود تحریم‌ها و فشارهای متعدد همچنان در مسیر گذشته خود دیدند، بر آن شدند با استفاده از تجربه‌های گذشته و موفقیت‌های نسبی که به خیال خودشان در برجام به دست آوردند مجددا تحریم‌های اقتصادی را و البته این بار به بهانه تحریم توان دفاعی و موشکی بر علیه ایران اعمال کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران،‌ آمریکا را به خوبی می‌شناسند و اگر هم طی چهار سال گذشته به بهانه توافق برجام اعتمادی نسبی به آنان پیدا کرده بودند،‌ به دلیل بد عهدی‌ها و فریبکاری‌های آنان اعتمادشان را به کلی نسبت به آمریکا از دست دادند.

جعفری گفت: فشارهای آمریکا برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره یا واداشتن ایرانیان به سازش موجب فریب خوردن ملت نمی‌شوند. ملت ایران،  ملتی غیرتمند است که اگر خونشان به جوش آید به بدترین نحو ممکن از متجاوزان انتقام می‌گیرند و امروز توان موشکی و دفاعی ایران همچون ناموسشان برایشان ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه افزایش برد موشک‌های جمهوری اسلامی را غیر ضروری دانست و در عین حال متذکر شد: برد موشک‌هایمان 2 هزار کیلومتر است که البته قابل افزایش است، اما این توان و برد موشکی را برای جمهوری اسلامی کافی می‌دانیم چون اکثر منافع و نیروهای آمریکایی در شعاع همین برد موشکی قرار دارند.

جعفری سیاست آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی را تداوم جنگ‌های نیابتی و تشدید تحریم‌های اقتصادی به جای درگیری مستقیم بین ایران و آمریکا اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها