تشديد جنبش اعتراضي در اردن

 تشديد جنبش اعتراضي در اردن
پنج‌شنبه 17 فروردين 1391 - 10:16

يك نويسنده و فعال سياسي اردني با پيش بيني برگزاري تظاهرات گسترده طي فردا (جمعه 18فروردين) گفت: جنبش اعتراضي مردم اردن ضد فساد در دربار پادشاهي شدت گرفته است.

"محمد خلف الحديد" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جنبش اعتراضي در اردن روندي رو به رشد يافته و علت آن اين است كه ميزان فساد در اين كشور بسيار بالاست و هيچ راهي جز گسترش اعتراض ها براي مقابله با آن وجود ندارد.

وي افزود: دادگاه هاي اردني و پارلمان ، دولت "معروف البخيت" نخست وزير اردن كه به دولت كازينو معروف است را تبرئه كردند. اما ويكي ليكس حقايق را فاش و اسنادي در اين باره ارائه كرد كه توسط نخست وزير امضا شده است.

الحديد خاطر نشان كرد: جنبش اعتراضي مردم همچون گلوله برفي در حال بزرگ شدن است و علت آن وقت كشي در زمينه انجام اصلاحات و صرف مانور دادن رژيم در اين خصوص است.

وي پيش بيني كرد كه همه بازداشت شدگان ماجراي الطبيله آزاد شوند و روز جمعه جنبشي قدرتمند راهپيمايي گسترده اي را برگزار كند هر چند كه آزادي بازداشت شدگان به منظور جلوگيري از گسترش بحران صورت خواهد گرفت.

اين فعال سياسي اردني، با بيان اين كه آمريكا از رژيم هاي ديكتاتور عرب حمايت مي كند خاطر نشان كرد: هر جرم و سرقتي كه رژيم هاي ديكتاتور عرب مرتكب مي شوند ، آمريكا از آن حمايت مي كند. اما در مقابل با كشورهايي كه از آمريكا و غرب فرمان نمي برند ، برخوردي متفاوت دارد و مرتب تلاش مي كند با پرونده سازي در زمينه حقوق بشر آن ها را تحت فشار بگذارد.

الحديد تاكيد كرد: در اردن ناسزا به پادشاه حكمش سه سال زندان است اما ناسزا به ذات پروردگار هيچ مجازاتي ندارد.

4-18:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها