مذاکرات هیات سازمان ملل با مقام های سوریه

مذاکرات هیات سازمان ملل با مقام های سوریه
پنج‌شنبه 17 فروردين 1391 - 10:49

وزير امور خارجه سوريه به منظور زمينه سازي همكاري ميان دمشق و هيات اعزامي سازمان ملل به سوريه امروز( پنجشنبه) با اين هيات ديدار و گفتگو خواهد كرد.

بنا به اعلام منابع رسمي سوريه ، دمشق تاكيد دارد كه آنگونه كه رسانه ها اعلام مي كنند ، دهم آوريل جاري موعد نهايي اتمام عقب نشيني خودروهاي نظامي از خيابان ها نباشد بلكه اين موعد به طور عمده به ميزان پايبندي طرف هاي ديگر اعم از منطقه اي و گروه هاي مسلح به اجراي طرح كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه بستگي دارد.
 منظور دمشق دراينجا ، برخي از كشورهاي عربي و كشورهاي همسايه سوريه است كه از گروه هاي مخالف حمايت مي كنند و اين موضعي بود كه سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در باكو به آن اشاره كرد.
لاوروف گفته بود كه حمايت منطقه اي براي موفقيت طرح عنان مستلزم پايبندي كشورهاي حوزه خليج فارس به توقف كمك هاي مالي و تسليحاتي خود به گروه هاي مخالف در سوريه و نيز توقف تبليغات رسانه اي است و تركيه نيز بايد نظارت شديدي بر مرزهاي خود با سوريه داشته باشد.
مذاكرات امروز پيش از سفر وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه به مسكو در دهم ماه آوريل و ديدار وي با لاوروف صورت مي گيرد.
منابع رسمي سوريه هرگونه ارتباط ميان سفر وليد المعلم به روسيه در دهم ماه آوريل يعني زمان  پايان مهلت عقب نشيني نظاميان سوري از خيابان ها و همزماني آن با موعد اجراي طرح عنان را رد كردند.
شوراي امنيت سازمان ملل براي اجراي اين طرح در موعد خود ، پيش نويس بيانيه اي تهيه شده از سوي آمريكا را كه در آن از دمشق مي خواهد به ملهت دهم آوريل براي توقف درگيري ها و عقب نشيني ارتش از مراكز مسكوني پايبند باشد ، بررسي مي كند.
پيش نويس اين بيانيه از همه طرف ها از جمله گروه هاي مخالف مي خواهد كه طي 48 ساعت از اجراي كامل اين اقدامات از سوي مسئولان سوري ، اقدامامت خشونت بار را متوقف كنند.
از سوي ديگر المعلم با " ژاكوب كلينبرگر " رييس سازمان صليب سرخ بين المللي ديدار و درباره راهكار همكاري و هماهنگي مستقيم ميان كميته و سازمان هلال احمر سوري تبادل نظر و توافق كرد و كلينبرگر نيز از شهر درعاي جنوبي ديدن كرد تا از نزديك از واقعيت اوضاع در اين شهر مطلع شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها