الزیانی: اقدامات قطر علیه شورای همکاری خلیج فارس ظالمانه است

الزیانی: اقدامات قطر علیه شورای همکاری خلیج فارس ظالمانه است
سه شنبه 9 آبان 1396 - 20:51

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، سیاست‌های رسانه‌ای قطر علیه کشورهای عضو این شورا را محکوم کرد.

العالم - آسیا

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اقدامات قطر علیه کشورهای عضو این شورا را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه العربیه، عبداللطیف الزیانی، امروز سه‌شنبه گفت که تهاجم رسانه‌ای قطر علیه این شورا ظالمانه بوده و این کشور همه قوانین و ارزش‌های رسانه‌ای را زیر پا گذاشته است.

وی همچنین گفت که دوحه از گفتمان رسانه‌ای بی‌سابقه‌ای علیه اعضای شورای همکاری خلیج فارس استفاده می‌کند.

الزیانی با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس این حملات قطر را محکوم می‌کند، اظهار داشت که رسانه‌های قطر اقدام به اهانت به این شورا می‌کنند.

تمیم بن حمد، امیر قطر این هفته در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» ضمن هشدار درباره اقدام نظامی علیه کشورش اظهار داشت که دوحه تنها از طریق ایران توانست نیازهای خود به دارو و غذا را تأمین کند.

خالد بن احمد بن آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین در واکنش به اظهارات امیر قطر، خواستار تعویق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس شد.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر طی ماه‌های گذشته قطر را به حمایت مالی از گروه‌های تروریستی متهم کرده و ضمن قطع روابط دیپلماتیک با دوحه، تحریم و محاصره اقتصادی‌ای علیه این کشور اعمال کرده‌اند.

دوحه اما این اتهام‌ها را رد کرده و بارها تأکید کرده است که ادعای حمایت از تروریسم بهانه‌ای برای ضربه زدن به استقلال و حاکمیت ملی قطر است.

بحران قطر به رغم تلاش‌های کویت و عمان جهت میانجیگری و درخواست‌های آمریکا برای فیصله دادن به آن، همچنان بر روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سایه افکنده‌ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها