مقامات آمریکایی مدعی شدند

نیروی هوایی چین بمباران اهداف آمریکا در جزیره گوام را تمرین می‌کند

نیروی هوایی چین بمباران اهداف آمریکا در جزیره گوام را تمرین می‌کند
سه شنبه 9 آبان 1396 - 20:59

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا از تقویت جنگنده‌ بمب‌افکن‌های چین و تمرین حمله به جزایر گوام، از قلمروهای ایالات متحده خبر دادند.

العالم - آسیا

چین تمرین بمباران اهداف دشمن در جزیره گوام، از قلمروهای آمریکا را تمرین می‌کند، اقدامی که موجب شده ارتش آمریکا چین را به عنوان خطرناک‌ترین تهدید بالقوه در نظر گیرد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کردند که علاوه بر تقویت حضور نظامی در جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی از سوی پکن، این کشور به تقویت ناوگان جنگنده‌های خود برای انجام عملیات روزانه بر فراز دریای چین جنوبی، شرقی و فراتر اقدام کرده است.

این کشور حتی اقدام‌های غیر نظامی دیگری برای این‌که عملیات آمریکا در منطقه و دفاع از متحدانش را در آینده مشکل‌تر کند انجام داده است.

ژنرال « جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفته است: «چین مهم‌ترین چالش طولانی مدت در منطقه است. هنگامی که به توانایی‌های چین نگاه می‌کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که توانایی اجرای تعهدات خود به متحدانمان در اقیانوس آرام را داریم.»

سال گذشته ژاپن 900 سورتی پرواز جنگنده‌های چینی را در منطقه رهگیری کرده است .

مقام‌های آمریکا همچین گفته‌اند که بمب افکن‌های چینی «H-6K» مجهز به موشک‌های کروز افزایش برد یافته به میزان 1000 مایل، در حال آزمایش مناطق دفاعی آمریکا در اطراف جزیره گوام هستند.

بمب افکن اچ-6 نسخه تحت امتیاز «توپولف-16» روسیه است. این هواپیما یک جت بمب افکن دو موتوره است که برای نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین ساخته شده است.

این مقام‌ها گفته‌اند که ارتش چین در حال تمرین حمله به گوام است و حتی در اطراف هاوایی نیز پرواز می‌کنند.

گوام از قلمروهای منضم‌ نشده آمریکا در اقیانوس آرام غربی است و توسط دولت آمریکا اداره می‌شود ولی جزو خاک این کشور نیست.

پربیننده ترین خبرها