بخت بلند نامزد اخوان درانتخابات مصر

بخت بلند نامزد اخوان درانتخابات مصر
پنج‌شنبه 17 فروردين 1391 - 17:41

يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان المسلمين تاكيد كرد كه در حال حاضر خيرت الشاطر نامزد اين گروه از بيشترين شانس براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري مصر برخوردار است.

"حازم فاروق" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با تاكيد بر اين كه همه بايد به قواعد دموكراسي احترام بگذارند؛ خاطرنشان كرد: اقدام اخوان المسلمين در نامزد كردن خيرت الشاطر براي انتخابات رياست جمهوري اقدامي به جا بود به طوري كه شوراي نظامي حاكم مصر را به وحشت انداخت.

فاروق با ابراز نگراني از سرنوشت انقلاب اظهار داشت: كار به جايي رسيده بود كه گويي انقلابي در مصر صورت نگرفته و انتخاباتي برگزار نشده است. همين مساله سبب شد كه الشاطر براي انتخابات نامزد شود و اخوان المسلمين او را به عنوان نامزد خود معرفي كند.

وي افزود: هيچ شائبه اي به اين موضوع وارد نيست و اين اقدام اخوان المسلمين در واقع قواعد بازي دموكراسي است و در نهايت همه بايد به نتيجه اي كه از صندوق هاي اخذ راي بيرون مي آيد ، گردن نهند.

فاروق سپس با اشاره به برخي تحركات و فشارها در عرصه سياسي مصر گفت: دولت فعلي در معرض فشارهايي براي ايستادگي در برابر مجلس براي نپذيرفتن نظر پارلمان و استعفا ندادن است و اين مساله ترديدها و سوالاتي در خصوص نيت واقعي شوراي نظامي براي واگذاري قدرت در 30 ژوئن آينده را ايجاد كرده است.

وي در ادامه تاكيد كرد كه با وجود چنين ترديدهايي ، ما كاملا به اراده و خواست ملت مصر باور داريم و اعتقاد داريم ملتي كه با انقلاب خود رژيم مبارك را برانداخت قادر است بار ديگر اعمال فشار كرده و امور را در مسير درست قرار دهد.

فاروق خاطر نشان كرد: پيام ما به كساني كه از توافق و قرارداد ميان شوراي نظامي و گروه اخوان سخن مي گويند اين است كه اگر دلايل يا شواهدي براي مدعاي خود دارند ارايه دهند.

5 - 10:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها