مرزهاي مصر براي اسراييل ديگر امن نيست

مرزهاي مصر براي اسراييل ديگر امن نيست
جمعه 18 فروردين 1391 - 06:17

سياستمدار مصري تاكيد كرد به دنبال پيروزي انقلاب مصر و بركناري رژيم مبارك مرزهاي مصر ديگر براي رژيم صهيونيستي امن نيست بلكه نظير مرزهاي لبنان براي اشغالگران ناامن شده است.

مجدي حسين رييس حزب كار مصر جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رژيم صهيونيستي در اثر وقوع انقلاب در مصر و از دست دادن جبهه حامي خود بعد از سرنگوني حسني مبارك ديكتاتور پيشين اين كشور، در وضعيت ضعف و شكننده به سر مي برد.

رييس حزب كار مصر اظهار داشت: يكي از مهمترين نتايج انقلاب مردمي در مصر اين بود كه رژيم صهيونيستي حمايت مصر را بعد از سرنگوني مبارك از دست داد.

حسين افزود: رژيم صهيونيستي در دوران مبارك از جانب مصر احساس امنيت مي كرد اما اكنون احساس ناامني مي كند و نيروهاي بيشتري به مرزهاي فلسطين اشغالي با مصر اعزام كرده است.

رييس حزب كار مصر  گفت: راهپيمايي هاي روز زمين (حمايت از حقوق ملت فلسطين در برابر اشغالگري) چالش ديگري براي اشغالگران صهيونيست بود زيرا برخي از راهپيمايان موفق شدند كه از مرزها عبور كرده و حتي در 15 ماه مه سال 2011 ميلادي به شهر حيفا برسند و راهپيمايي ها در قدس نيز در روز زمين برگزار شد و ناامني براي اشغالگران ايجاد كرد.

به گفته اين سياستمدار مصري، رژيم صهيونيستي با جديت در انديشه ساختن ديوار حائل افتاده است تا خودش را در مقابل جنبش مردمي مصر محافظت كند و آغاز اين جنبش را مي توان در انفجارهاي مكرر خط لوله گاز صادراتي مصر به اسرائيل شاهد بود.

وي رژيم صهيونيستي را به تلاش براي بزرگنمايي و ايجاد رعب و وحشت درخصوص راكت شليك شده از منطقه صحراي سيناي مصر به فلسطين اشغالي متهم كرد و گفت: اين رژيم در ضعف و سستي به سرمي برد و بعيد است كه اقدامي عليه مصر يا هريك از كشورهاي همجوار انجام دهد.

رييس حزب كار مصر خواستار مديريت سياسي قوي در برخورد با اشغالگران بدون وقوع جنگ شد و به رژيم صهيونيستي درباره هرگونه تعرض به مصر هشدار داد.

وي گفت: چنين اقدامي ملت مصر را بيش از پيش براي مقابله با صهيونيستها متحد خواهد كرد.

حسين افزود: نقشه اسرائيل امروز فتنه انگيزي در مصر و ايجاد اختلاف بين جريان هاي اسلامي و لائيك و نظاميان و غيرنظاميان و نظاير آن است و مي داند كه هرگونه درگيري با مصر باعث خواهد شد كه ملت مصر عليه اين رژيم بيشتر متحد شوند.

-5-20:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها