کاهش غلظت گرد و غبار کشور از امروز

کاهش غلظت گرد و غبار کشور از امروز
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 14:03

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش غلظت گرد و غبار در استان‌های غربی کشور خبر داد و گفت: فردا برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

العالم - ایران

احد وظیفه اظهارداشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، توده گرد و خاکی که روز گذشته از مرزهای غربی وارد کشور شده و برخی استان‌های غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، طی امروز به تدریج تضعیف و از میزان غلظت آن کاسته خواهد شد.

وی افزود: امروز با عبور امواج کوتاه از تراز میانی جو، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فردا (۱۱آبان ماه) با نفوذ جریان‌های خنک شمالی، ضمن افزایش گستره بارش در این مناطق برای استان‌های ساحلی دریای خزر، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و دامنه‌های جنوبی البرزغربی بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز  آینده گفت: تهران فردا (۱۱ آبان) نیمه ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، وزش باد، اوایل شب رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۲۴ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تهران در روز جمعه (۱۲ آبان)، نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۲ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وضعیت جوی اهواز، ایلام و کرمانشاه در روز آینده

وظیفه همچنین با اشاره به شرایط آب و هوایی مراکز استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه اظهار کرد:آسمان  اهواز فردا، کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و در بعدازظهر وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۱ درجه سانتیگراد  خواهد بود همچنین آسمان شهر ایلام فردا  قسمتی ابری در اواخر وقت افزایش ابر، گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال رگبار باران با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود و آسمان شهر کرمانشاه فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها