معاون بین‌الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران مطرح کرد

گزینه‌های قدرتمند ایران در مقابل قانون کاتسا

گزینه‌های قدرتمند ایران در مقابل قانون کاتسا
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 13:50

بر اساس منویات رهبر انقلاب دشمنی آمریکا با ایران تنها هسته ای نیست و این مهم طی 4 دهه اثبات شده است بنابراین مسئولان بالاخص در ستاد پیگیری برجام در این برهه باید هوشمندی و قاطعیت خود را بیش از پیش داشته باشند .

العالم- ایران/ سیاسی 

سامان نیازی معاون بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران  نوشت: جمهوری اسلامی ایران سناریو های آمریکا در منطقه را با بن بست مواجه کرده است.شکست و تضعیف داعش در عراق و سوریه به شدت آمریکا به عنوان سازنده و حامی داعش عصبانی کرده است و اعمال تحریم های به اصطلاح هوشمند و ویروسی تحت عنوان کاتسا چیز عجیبی نیست.اما کاملا بی شرمانه و غیر منطقیست و باید  هوشمندی لازم را داشته باشیم .
 با توجه به برجام  به خوبی برای دنیا نمایان شده که آمریکا هیچ صداقت و منطقی در روابط و تعهدات بین المللی ندارد و هیچ کشوری نمی تواند آمریکا را شریک استراتژیک مطمئنی بداند. 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دل مردم است و همواره در اوج تحریم ها از حمایت مردمی برخوردار بوده و توانمندی و ظرفیت های خود را بالاخص در عرصه صنایع موشکی نشان داده است.
امروز آمریکا در بحران مدیریتی قرار دارد که این سوٕ مدیریت به تصمیمات سراسیمه و غیر منطقی منتج می شود .
بدون شک اگر آمریکا توان مقابله با ایران در عرصه های دیگر را داشت وقت را برای تحریم تلف نمی کرد و وارد عرصه نبرد نظامی میشد .اما این ظرفیت را ندارد و به ژست های رسانه ای بسنده می کند .

بر اساس منویات رهبر انقلاب دشمنی آمریکا با ایران تنها هسته ای نیست و این مهم طی 4 دهه اثبات شده است از این رو مسئولان بالاخص در ستاد پیگیری برجام در این برهه باید هوشمندی و قاطعیت خود را بیش از پیش داشته باشند .

اگر ایالات متحده میتواند با اکثریت قاطع هردو مجلس خودیعنی مجلس نمایندگان وسنا کاتسا را تصویب کند و رییس جمهورشان درفرجه قانونی مهرتایید براین سند دشمنی بزند وبعدهم امثال وزیرخارجه فرانسه دفاع ازامنیت ملی ماراباعنوان دخالتهای هژمونیک غیر قابل پذیرش بداند وهمه دریک جبهه واحدعلیه نظام ماسلطه گرایانه قانون وضع کنند و موضع بگیرند این را توهین به تمدن ایران با عظمت میدانیم و نیازمند تحرکات هرچه بیشتر دیپلماتیک و پاسخ عملی جدیست.
همچنین قدرت برگشت پذیری ایران به قبل از برجام و چهارچوب اقتصاد مقاومتی در صورت اجرای هرچه بهتر همچنان نسخه قدرتمند ما خواهد بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها