روزنامه‌نگار سعودی:

مشکل عربستان سعودی، در درجه اول ایران است نه اسرائیل

مشکل عربستان سعودی، در درجه اول ایران است نه اسرائیل
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 22:51

یکی از شخصیت‌های رسانه‌ای عربستان سعودی با بیان اینکه قطع روابط با رژیم اسرائیل بی‌فایده است، خواستار به‌ رسمیت شناختن این رژیم شد.

العالم - عربستان سعودی

یک روزنامه‌نگار عربستانی خواستار بر قراری ارتباط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی شد.

احمد العرفج، ضمن حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «دیگر اسرائیل همانند گذشته نیست و باید آن را به رسمیت شناخت».

به گزارش شبکه المیادین، این روزنامه‌نگار سعودی در پاسخ به سؤالی در مورد موضع خود در قبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «من با عادی‌ساری روابط با اسرائیل موافق هستم و الآن قطع روابط با اسرائیل بی‌فایده است، مهم این نیست که من از تو خوشم بیاید یا تو از من خوشت بیاید، آنچه مهم است هم‌زیستی است».

العرفج که در یکی از برنامه‌های شبکه «روتانا خلیجیه» سخن می‌گفت، خواست تعیین سرنوشت آرمان فلسطین را به دست «عقلای فلسطین» واگذار کنند.

وی افزود: «مشکل فعلی عربستان سعودی در درجه اول ایران، بعد قطر و پس از آن یمن است و نه اسرائیل».

به دنبال اظهارات این روزنامه‌نگار سعودی، کاربران شبکه‌های ارتباط جمعی، اظهارات وی را در راستای آماده سازی افکار عمومی برای مرحله بعد عنوان کردند که چه‌بسا عربستان در آینده رسما به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورد.

طی ماه‌های گذشته، رسانه‌های عربستان سعودی به مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

تحلیلگران بر این باورند که عربستان فرآیند عادی‌سازی روابط را استارت زده و قصد دارد افکار عمومی را برای برقرای روابط دیپلماتیک آماده کند.

پربیننده ترین خبرها