شام عاشقانه اسرائیل و انگلیس به مناسبت ۱۰۰ سالگی بالفور!

شام عاشقانه اسرائیل و انگلیس به مناسبت ۱۰۰ سالگی بالفور!
پنج‌شنبه 11 آبان 1396 - 17:51

ترزا می و بنیامین نتانیاهو قرار است شام امشب را به مناسبت ۱۰۰ سالگی بیانیه بالفور جشن بگیرند.

العالم-فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به مناسبت ۱۰۰ سالگی بیانیه بالفور به انگلیس سفر کرده و «تراز می» همتای بریتانیایی وی گفته که به نقش انگلیس در شکل گیری اسرائیل افتخار می کند.

بیانیه بالفور  نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داده‌شد.

در همین رابطه امروز پنجشنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در دفتر نخست وزیری انگلیس، با «ترزا می» دیدار کرد.

می در این دیدار به نتانیاهو گفت که از نقش انگلیس در تاسیس اسرائیل مفتخر است و در عین حال برای حل مناقشات فلسطین-اسرائیل به راهکار دو دولتی پایبند است.

نتانیاهو نیز با بیان اینکه فلسطینیان باید در صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور، دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسند، گفت بسیاری از کشورهای عربی اکنون اسرائیل را به عنوان یک متحد در برابر تهدیدات «اسلام رادیکال» می‌دانند.

وی همچنین به نخست وزیر انگلیس گفت ایرادات توافق هسته‌ای باید برطرف شود زیرا هدف حفظ یا لغو برجام نیست بلکه تقویت و اصلاح نقص‌های آن است.

۱۰۰ سال اشغال

امروز سالروز صد سالگی بیانیه بالفور است که به موجب آن وزیر امور خارجه  انگلستان «آرتور بالفور»، فلسطین را برای ایجاد رژیم صهیونیستی در آن به مسئولان یهود داد .

پس از گذشت یک قرن از آن، این وعده شوم به اشغال شهرهای فلسطین و آواره شدن میلیون ها نفر و کشته شدن هزاران نفر داخل و خارج فلسطین منجر شد.

در همین رابطه، حماس در ۱۰۰ سالگی صدور بیانیه بالفور اعلام کرد این بیانیه که سرقت تاریخ و فرهنگ یک ملت است دورغی بیش نبود و انگلیس باید عذرخواهی کند.

 حماس در بیانیه خود در صدمین سالروز بیانیه «بالفور» اعلام کرد انگلیس، اشتباهی تاریخی در حق ملتی که وجود، تاریخ و فرهنگ داشت، انجام داد و این کشور باید امروز به صورت عملی از ملت فلسطین عذرخواهی کند.

حماس افزود بالفور که بر اساس اصل «اعطای زمینِ بدون ملت به ملتِ بدون زمین» صادر شد وعده‌ای بود که حقایق تاریخی آن را تکذیب کرد، مردم فلسطین مانند درختان زیتون در سرزمینشان ریشه دارند؛ بالفور بیانیه‌ای دروغین و سرقت تاریخ، فرهنگ، تمدن و زندگی یک ملت بود. در ادامه این بیانیه آمده است فلسطینی‌ها در هزینه دادن برای رسیدن به آزادی سست نخواهند شد ؛ آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس احمقانه فکر کرد زمانی که مدعی شد این سرزمین (فلسطین) بدون ملت است و اظهار خوشحالی  کنونی ترزا می نخست‌وزیر انگلیس از این بیانیه چیزی جز ادامه حماقت بالفور و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین  نیست. حماس در پایان اعلام کرد سال‌های طولانی اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داد ملت فلسطین مسیر وحدت ملی و اعتماد به خود و آزادی را برای خود انتخاب کرده است و از آن عقب نخواهد نشست.

مهر

پربیننده ترین خبرها