آزادی منطقه القائم عراق نزدیک است + فیلم

پنج‌شنبه 11 آبان 1396 - 20:15

یک فرمانده میدانی عراقی از نزدیک شدن به زمان شروع عملیات آزادسازی منطقه القائم در روز جمعه (فردا) خبر داد.

العالم - عراق 

این فرمانده میدانی عراقی به خبرنگار العالم گفت: نیروهای عراقی در روستای السلمان و در فاصله حدود 7 کیلومتری شهر القائم مستقر خواهند شد.

حيدر قاسم افزود : نیروهای عراقی پس از اینکه منطقه العبیدی را آزاد کردند، به سمت منطقه السلمان که نزدیک ترین منطقه به منطقه القائم به شمار می رود، رفتند.

وی تصریح کرد نیروهای ارتش عراق به همراهی لشکر امام علی علیه السلام درآمادگی کامل هستند و در فاصله نزدیک به مرزهای اداری منطقه القائم هستند که فاصله اش از این شهر کمتر از 7 کیلومتر است.

به گفته این فرمانده عراقی، پس از آن تحرک نیروهای عراقی برای آزادسازی سه منطقه اصلی السعده ،حصيبه و الكرابلة آغاز می شود.

وی افزود: این نیروها برای شروع عملیات آماده می شوند و به نظر می رسد که تنها چند ساعت به آغاز این عملیات برای آزادسازی منطقه القائم باقی مانده است.

خبرنگار العالم همچنین دراین محور با علی عبید هادی فرمانده هنگ سوم نیروهای الحشد الشعبی گفت و گو کرد و وی گفت که تشکیلات لشکر امام علی (ع)، ساعت یک امروز به سمت اهداف تعیین شده در منطقه السلمان رفته و سپس به به همراه نیروهای لشگر نهم زرهی تیپ 36 به سمت روستای السعده حرکت کرده است.

وی افزود: به خواست خدا، فردا عملیات نیروهای ما برای حرکت به سمت اهداف ترسیم شده آغاز خواهد شد و منطقه القائم از لوث این عناصر پاکسازی خواهد شد.

وی افزود: جز خودروهای بمب گذاری شده که در خیابان ها پارک شده اند، مورد دیگری مشاهده نکردیم و نیروهای قهرمان تیپ مهندسی، همه این خودروهای کار گذاشته را خنثی کردند و طبق گزارش های اطلاعاتی، دشمن شکست خورده و به امید خدا، این منطقه برای همیشه از وجود آنان پاک خواهد شد.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که این نیروها در کنار رود فرات و در روستای السلمان مانده اند و تیم خبری شبکه العالم، اولین کسی بود که به آن جا رسید و ورودی های القائم ، آخرین مناطقی است که نیروهای عراقی به آن جا رسیده اند.

215

 

پربیننده ترین خبرها