دخالت های دیکتاتور یمن ادامه دارد

دخالت های دیکتاتور یمن ادامه دارد
شنبه 19 فروردين 1391 - 05:13

العالم،صنعاء - يكي از رهبران انقلابي جوان و عضو حزب اصلاح يمن، رييس جمهوري سابق و ديكتاتور يمن را به فريب همه از جمله احزاب ديدار مشترك و دخالت در امور اين کشور متهم كرد.

"محمد العسل" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: "عبدالله صالح" با اعمال نفوذ بر "عبدربه منصور هادي" ریيس جمهوري جديد و معاون سابق خود، در امور يمن دخالت مي كند.

وی افزود: جوانان انقلابي يمن به حضور در ميادين تا تحقق همه خواسته هايشان از انقلاب از سوي دولت جديد يمن ادامه مي دهند؛ حتي اگر اين دولت، حاصل توافقنامه رياض باشد، زيرا دولت جديد، خواسته هاي آنان را تحقق نبخشيده است و در واقع دنباله روي حكومت صالح است.

العسل خاطرنشان کرد: جوانان انقلاب يمن هيچ تصميم اساسي را كه عبدربه منصور به نفع انقلاب مردم يمن اتخاذ كرده باشد، مشاهده نكردند، و موضع عبدربه نيز مشخص نيست و به نظر مي رسد كه یمن هنوز از نفوذ و سلطه صالح و همدستانش نجات نيافته است.

این رهبر جوانان انقلابی یمن اظهار داشت: صحبت از گفت وگوي داخلي در يمن با توجه به نبود ساختاري براي ارتش و ادامه کنترل طرفداران صالح بر امور مختلف امري بي فايده است.

العسل خاطرنشان کرد: منصور هادي مي تواند با بركناري نزديكان صالح از نيروهاي مسلح به عنوان نخستین گام براي تسهيل در شروع بازسازي ساختار ارتش اين مشكل را حل و فصل كند.

وي درباره احتمال بهره برداري صالح و نزديكان وي از مصونيتي كه توافقنامه رياض به آنان داده است، هشدار داد و گفت: به نظر مي رسد كه آن ها از اين مصونيت براي ادامه اعمال نفوذ در قدرت و توطئه براي به شكست كشاندن انقلاب استفاده می کنند.

 

06/04-16:49



پربیننده ترین خبرها