شمخانی در مراسم راهپیمایی 13 آبان اعلام کرد:

آمریکا رکورددار ناکامی در مقابله با ملت ایران

آمریکا رکورددار ناکامی در مقابله با ملت ایران
شنبه 13 آبان 1396 - 11:15

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که آمریکا کارنامه بلند بالایی از شکست در مقابله با ملت ایران در اختیار دارد، گفت: ملت ایران رکوردی افتخار آمیز در این زمینه ثبت کرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

­

علی شمخانی در سخنرانی مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) افزود: امریکا کارنامه بلند بالایی از شکست و ناکامی در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه با دیگر ملت ها در اختیار دارد و ملت ایران رکوردی افتحار برانگیز را در این زمینه به نام خود ثبت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: روز سیزده آبان سال 58 نخستین روز دشمنی آشکار و علنی آمریکا و اقدامات خباثت امیز آن علیه ملت ایران نبوده و این دشمنی تا زمانی که ملت ایران ، ایرانی و حسینی است ادامه خواهد یافت و آمریکا دست از شرارت و دخالت در امور این ملت برنخواهد داشت.

شمخانی سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز امسال را متفاوت از سالهای گذشته دانست و افزود: سیاستهای ترامپ برضد ملت ایران امروز مردم را به خیابانها کشانده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ملت ایران از دوران انقلاب اسلامی تا امروز گفت: اقدام ملت ایران برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی خود بوده و دفاع جانانه ملت ایران در مقابل هیئت حاکمه آمریکا از دموکرات تا جمهوری خواه از سیاه تا سفید در دوران تک قطبی تا چند قطبی و دو قطبی ، برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی خود بوده و در این راه شهدایی نیز تقدیم کرده است.

شمخانی افزود: در جای جای سنگرهای شهدا در دوران انقلاب ؛ در 17 شهریور، مقابله با تحریکات تجزیه طلبانه، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم جای پای جنایات امریکا بخوبی مشهود است.

علت خشم آمریکا از ملت ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یوم الله 13 آبان گفت: دخالت امریکا در 13 آبان به منظور فرصت سوزی علیه ملت ایران، در کودتای 28 مرداد علیه دولت ملی، لایحه کاپیتولاسیون و حمایت از رژیم پهلوی، اقداماتی است که در کارنامه اعترافات این کشور  ثبت شده است.
شمخانی تصریح کرد، پس از 13 آبان 58 در کمتر از چهار دهه اقدامات امریکا علیه ملت ایران به حدی طولانی و متنوع است که سرفصل ها و عناوین آن باعث عزت ملت ایران و بهترین سند برای علت خشم امریکاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: مخالفت با پیشرفت های علمی در حوزه های فضایی، هسته ای و موشکی، اقداماتی در جهت براندازی و علیه برنامه نظامی ما، فضاسازی سیاسی و تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان و مشوه نشان دادن چهره انقلاب فهرست کوچکی از اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است. 

شکست آمریکا در برابر ملت ایران و توسل به مادر بمب ها و مادر تحریم ها

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ایران می گویند ایران از قبل قدرتمندتر شده است.
شمخانی افزود: آنچه نصیب دشمنان ایران با مقاومت مردم شد، هزیمت و شکست بود و آنچه برای ملت ایران بود افتخار، اقتدار و جبران تحقیر گذشتگان به پشتوانه اتکا به قدرت لایزال الهی بود که در مقاومت مردم مجسم شده بود.
وی تصریح کرد: متاسفانه عدم عبرت گیری از هزیمت روزی آنها را به سمت پرده برداری از مادر بمب ها و امروز هم از مادر تحریم ها برده است. اینها تنها مادرهای بدنام تاریخی هستند که توان های اقتصادی، هسته ای و دفاعی ملت ایران را هدف گرفته است اما ملت ایران بمب اول را بی اثر کرد و امروز هم می رود که بمب مادر تحریم ها را بی اثرتر سازد.

درخواست گفت وگو با رییس جمهور ایران

شمخانی گفت: حتما تلاش اقتصادی متکی بر توان بومی مسیری است که این اقدامات دژخیمانه ایالات متحده امریکا را از حیز انتفاع خواهد انداخت و اقتدار امروز ملت ایران و ایران و انقلاب اسلامی پشتوانه ای قوی برای مدیران، سیاستمداران و رهبران ماست.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: اینکه درخواست گفتگو از رئیس جمهور چنین ملتی صورت می گیرد ناشی از یأس مقابله با ملت ایران است.

ترامپ از منظر بسیاری از دولت ها، فردی دیوانه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ­سیاستمداران آمریکا و مردم این کشور در انتخاب رئیس جمهورشان تردید و اذعان دارند که آمریکا در تحقق سیاست خارجی خود شکست خورده است.
وی در جمع راهپیمایان یوم الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا خاطرنشان کرد: قبول نکردن گفتگو با آمریکا واقعیتی است که از اقدامات خصمانه این کشور نشات گرفته است.
شمخانی گفت: حرفهای تک قطبی گرایانه می زنند در حالی که خودشان خوب می دانند و اطرافیانشان نیز به این مسئله اذعان دارند که توان فعال سازی لاف های خود را ندارند.
وی تصریح کرد: آمریکا مدتهاست توسط کشور ما و منطقه ما ضربه خورده است و به همین جهت مرتب دندان های جنگ طلبانه خود را نشان می دهد و وقتی هزاران کیلومتر آن طرف تر موشکی آزمایش می شود پس از تهدیدات، رئیس جمهورشان فقط توئیت می کند.
شمخانی گفت: تمام دولت ها رئیس جمهور آمریکا را فردی دیوانه معرفی و تایید می کنند که او فردی است که دیگران را به سمت خودکشی می برد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ملت ایران خود را در منطقه و جهان تثبیت کرده است و دیگران هم مطلع هستند که در زمانی که در دنیا حرف از تک قطبی بودن و بحث نه شرقی نه غربی بود ما را تهدید می کردند ولی ملت ایران این تهدیدات را به فرصت تبدیل و همواره رشد و توسعه پیدا کرد و امنیت و ثبات داخلی ناشی از فرصت سازی تهدید بود.

تاکید جهان بر غیر قابل مذاکره بودن برجام 
شمخانی با بیان اینکه امروز پایبندی ایران به برجام تایید شده و بیش از 8 بار مورد تایید آژانس قرار گرفته است تصریح کرد: جهانیان بر غیرقابل مذاکره بودن برجام تاکید می کنند چون مسئله قابل مذاکره ای نیست و حاکمیت جمهوری اسلامی، حفظ استقلال و حل مشکلات داخلی و مبارزه با تروریسم را در دستور کار خود دارد.

ایران در رأس قله اقتدار/ بی اعتمادی ملت ها به آمریکا

وی با بیان اینکه امروز نماد اقتدار در منطقه ما تعریف مشخصی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در رأس قله اقتدار، صلابت و ثبات قرار دارد.
شمخانی خاطرنشان کرد، دیگرانی که در طول این چهار دهه به همراهی امریکا یا به تنهایی علیه جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف با پول، طراحی توطئه، سیاست گذاری و حتی کمک های ناامنی ساز در مرزهای شمال غرب و جنوب کشور ما اقداماتی کرده اند هم در درون عاجز از ثبات و هم در منطقه فاقد هویتند.
وی افزود: آنچه امروز به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی در مقایسه با داشته های دیگران قابل اتکاست، ناشی از حضور ملت ایران، تدبیر امام در عصر خود و امروز مقام معظم رهبری در پس راندن دشمنان و بی اعتمادی به امریکایی است که نه فقط به مصدق رحم نکرد، به شاه هم رحم نکرد، و نه تنها به شاه رحم نکرد، بلکه به صدام هم رحم نکرد و نه فقط به صدام رحم نکرد، بلکه به مبارک هم رحم نکرد.
شمخانی با بیان اینکه این بی اعتمادی بین ملت ایران و ملت های منطقه علیه امریکا ثبت شده است، گفت: به این امید که 13 آبان امسال بیش از گذشته استحکام وحدت، همراه سازی ملت ایران و حاکمیت حل مشکلات اقتصادی کشور در دستور کار همه ما خادمان ملت ایران باشد، تا 13 آبان 97 امریکا در منطقه ما عاجزتر از 13 آبان 96 ظهور پیدا کند.

پربیننده ترین خبرها