نتایج جالب نظر سنجی از آمریکایی ها درباره ساختار حکومت کشورشان

نتایج جالب نظر سنجی از آمریکایی ها درباره ساختار حکومت کشورشان
يکشنبه 14 آبان 1396 - 05:32

نتایج تازه ترین نظرسنجی گالوپ نشان می دهد تنها 28 درصد از مردم آمریکا از شیوه ی حکومت در کشورشان راضی هستند و 55 درصد از آنان هم معتقدند دولت فدرال قدرت بسیاری در اختیار دارد. 

پایگاه اینترنتی نشریه فری بیکن (Free Beacon) نوشت: بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی گالوپ خشم آمریکایی ها از دولت بر واشنگتن دی سی متمرکز است و این خشم را می توان از اعتماد آنان و میزان محبوبیت شاخه های اجرایی و قانونگذاری بویژه کنگره دریافت. بزرگسالان در آمریکا به شاخه ی قضایی دولت اعتماد بیشتری دارند. 
نظرسنجی گالوپ همچنین نشان می دهد اعتماد به نهادهای آمریکایی مدت زمانی است که رو به کاهش دارد و دولت مرکزی در مقایسه با دیگر بخش های صنعتی و تجاری در آمریکا از محبوبیت بسیار کمتری برخوردار است. علاوه بر این ، از میان 22 حرفه ای که در آمریکا در معرض پرسشگری قرار گرفته است درستکاری و اخلاق در اعضای کنگره از جمله ویژگی هایی است که کمترین محبوبیت را به خود اختصاص داده اند. 
آمریکایی ها در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکل پیش روی ملت چیست می گویند دولت فدرال ، مهمترین سد راه مردم است. 
بر اساس این گزارش ، هنگامی که آمریکایی ها درباره دولت سخن می گویند مهمترین مسائلی که از آن با نام مشکل یاد می شود دولت و شخصیت های سیاسی هستند - بویژه درگیری درون نهادی در دولت. نگرانی ها درباره قدرت ، اندازه ی دولت و یا سیاست های خاص و تمایلات حزبی در درجه دوم اهمیت قرار دارد. 
نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می دهد تنها 13 درصد از آمریکایی ها از عملکرد کنگره رضایت دارند و محبوبیت رئیس جمهور هم بین 35 تا 40 درصد است که از میانگین تاریخی بسیار پایین تر است. 
بر همین اساس ، دیدگاه مردم درباره ی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در پایین ترین سطح قرار دارد و در حالی که 36 درصد از آمریکایی ها ، حزب جمهوریخواه را کارآمدتر می دانند 44 درصد می گویند حزب دموکرات کارآمدتر است. با این وجود بیشتر آمریکایی ها معتقدند حزب جمهوریخواه بهتر می تواند از کشور در برابر تهدیدهای بیرونی محافظت کند. 
به نوشته ی گالوپ ، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی می گویند دولت قدرت بسیاری در اختیار دارد و بیشتر آمریکایی ها بر این باورند که دخالت دولت در حل و فصل مسائلی که باید به دست افراد و بخش تجاری حل شود بسیار زیاد است.

پربیننده ترین خبرها