مجتهد: سعد الحریری مجبور به استعفا شد

مجتهد: سعد الحریری مجبور به استعفا شد
يکشنبه 14 آبان 1396 - 16:32

افشاگر معروف سعودی اعلام کرد که سعد الحریری به خواسته خود استعفا نداده و او مجبور به این کار شده است.

العالم - لبنان

فارس -- «مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر در مورد استعفای «سعد الحریری» که روز گذشته از ریاض پایتخت عربستان اعلام شد؛ گفت که حریری هیچ نقشی در استعفای خود نداشت.

او نوشت: حریری نمی‌توانست چنین بیانیه‌ای بدهد؛ چرا که وضعیت در لبنان به سمت کاهش مشکلات دولت پیش می‌رفت و تمامی این مسائل به رفتن وی به عربستان مرتبط است.

این شخصیت عربستانی درباره ترور سعد الحریری، این مسأله را نادرست خواند و نوشت: ترور حریری در راستای منافع حزب الله نیست و طبق اطلاعات نهادهای امنیتی سعودی، خطر گروههای تکفیری برای حریری بیش از حزب‌الله است؛ چرا که آن‌ها حریری را عامل ضعیف شدن آن‌ها در مقابل حزب‌الله می‌دانند.

مجتهد ادامه داد: اما مسأله رابطه با ایران؛ حریری از دیدار خود با ولایتی بسیار خرسند و امیدوار بود و او ایدئولوژی مذهبی کافی برای دشمنی با ایران را ندارد.

این افشاگر معروف عربستانی هدف اصلی از فراخوان حریری به ریاض را باز گرداندن دارایی‌های وی در خارج به عربستان و باج‌خواهی از وی عنوان کرد و نوشت که حریری اکنون در کنار شاهزادگان و مقامات بازداشت شده سعودی است.

مجتهد همچنین گفت که بیانیه‌ صادره از سوی حریری، برای او نوشته شده بود و او از محتوای بیانیه و  مسأله اعلام استعفا از ریاض اصلا راضی نبود.

او در پایان نوشت که سعد الحریری تابعیت سعودی دارد و دولت این کشور می‌تواند با او به مثابه یک شهروند عادی برخورد کند.

پربیننده ترین خبرها