استقبال رسمی سردار باقری از رئیس ستاد ارتش پاکستان

استقبال رسمی سردار باقری از رئیس ستاد ارتش پاکستان
دوشنبه 15 آبان 1396 - 10:21

رئیس ستاد ارتش پاکستان مورد استقبال رسمی رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان دقایقی پیش مورد استقبال رسمی سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

ژنرال قمر جاوید باجوا شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده و قرار است در رابطه با موضوعاتی نظیر ارتقاء سطح تعامل دفاعی و امنیتی و نیز تامین امنیت مرزی و دیگر مسائل مورد علاقه تبادل نظر کنند.

ضرورت توسعه مناسبات دفاعی و امنیتی در حل مشکلات مشترک به ویژه شناخت و مبارزه با زمینه های گسترش تروریسم در مرزهای دو کشور، ضرورت گسترش مناسبات امنیتی دفاعی در زمینه های صنعتی، تحقیقاتی پژوهش و آموزش، تاکید بر مشترکات تاریخی دینی و فرهنگی دو کشور وبهره گیری از این ظریت ها در مجامع بین المللی و منطقه ای، بهره مندی از ظرفیت های دفاعی و سیاسی در حل مسائل منطقه ای و تشریک مساعی به عنوان دو کشور بزرگ و قدرتمند منطقه بدون دخالت بیگانگان، مهمترین محورهای مذاکرات طرفین خواهد بود.

این دومین دیدار و گفت و گو میان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و روسای ستاد ارتش کشورهای خارجی طی دو هفته اخیر است هفته گذشته نیز ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه در جریان سفر به تهران با سرلشکر باقری دیدار وپرامون مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت و گو کرد.

پربیننده ترین خبرها