بریت بارت: عامل تیراندازی تگزاس ملحد بوده است

بریت بارت: عامل تیراندازی تگزاس ملحد بوده است
دوشنبه 15 آبان 1396 - 22:29

یک پایگاه تحلیلی گزارش کرد که عامل مسلح حمله تگزاس یک فرد بی‌دین و مطرود بود که معتقد بود که مسیحیان و افراد معتقد به خدا، «احمق» هستند.

العالم-آمریکا

فارس -- پایگاه «بریت بارت» به حادثه تروریستی «تگزاس» اشاره کرد و نوشت مردی که روز یکشنبه با حمله مسلحانه به یک کلیسا 26 نفر را کشت و دهها نفر دیگر را زخمی کرد، یک فرد دیوانه بود که در فضای مجازی، بی‌دینی را تبلیغ می‌کرد.

طبق این گزارش، همکلاسی‌های سابق «دیوید پاتریک کلی» عامل مسلح حمله به کلیسا می گویند که او یک فرد بی‌دین و مطرود بود که مسیحیان را احمق می‌دانست.

یکی از همکلاسی‌هایش در این باره می‌گوید: «او همیشه از این می‌گفت که افراد معتقد به خدا، احمق هستند و تلاش می‌کرد که بی‌دینی را ترویج دهد».

یکی دیگر از همکلاسی‌هایش به نام «پاتریک بویس» به روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گفت: «او اولین ملحدی بود که من دیدم. او بعد از دبیرستان به نیروی هوایی رفت و اخراج شد اما دلیل آن را نمی‌دانم. او یک یا دو فرزند دارد. تقریباً نرمال بود. من شوکه شدم».

«مایکل گوف» از همکلاسی‌هایش گفت که او عجیب و مرموز بود و اغلب افکار ضددینی خود را در فضای مجازی قرار می‌داد.

یکی از همکلاسی‌هایش، عامل مسلح کلیسا را یک فرد مطرود توصیف کرد اما گفت که چندان هم تنها نبوده است.

برخی از همکلاسی‌هایش می‌گویند که او اخیراً در صفحه فیس‌بوک نوشته بود: «من گفتم که می‌خواهم به تگزاس بازگردم. تگزاس هیچ بهتر نشده است».

بعد از آنکه این فرد یکی از بدترین تیراندازی‌ها به کلیسا در تاریخ اخیر را انجام داد، مورد اصابت گلوله یکی از ساکنان محل قرار گرفت و از صحنه فرار گرفت و چندین نفر از ساکنان ظاهراً وی را در حال فرار مورد تعقیب قرار دادند و چند مایل آنطرف‌تر، بر روی زمین افتاد. پلیس یکسری سلاح و مواد منفجره در داخل خودروی وی کشف کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه (امروز) در واکنش به حادثه تیراندازی در کلیسا گفت که معتقد است که تیراندازی در کلیسای تگزاس در نتیجه یک «مشکل سلامت روان» رخ داده است و ربطی به قوانین سلاح در آمریکا ندارد.

وی گفت: «اینجا سلامت روان، مشکلی است که وجود دارد. بر اساس گزارشات اولیه، عامل تیراندزای یک فرد بسیار دیوانه بوده است».

ترامپ ادامه داد: «موضوع ربطی به مسئله سلاح ندارد. مشکلات مربوط به سلامت روان در بالاترین سطح است. این یک مسئله بسیار بسیار ناراحت کننده است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها