اطلاعات غلط جستجوگر گوگل در مورد حمله تگزاس

اطلاعات غلط جستجوگر گوگل در مورد حمله تگزاس
سه شنبه 16 آبان 1396 - 13:45

به دنبال وقوع حادثه تیراندازی در کلیسایی در تگزاس جستجوگر گوگل اطلاعات غلطی را در این زمینه نمایش داد که موید برخی تئوری های توطئه در مورد این حادثه بود.

العالم-فضای مجازی

به گزارش انگجت، کاربرانی که نام ساترلند اسپرینگز عامل این حادثه تیراندازی را شب گذشته در گوگل جستجو کردند، توئیت هایی را متعلق به برخی کاربران دست راستی و افراطی این شبکه اجتماعی مشاهده کردند که در آنها ادعا شده بود عامل حمله مذکور به دموکرات ها گرایش داشته  و از تفکرات چپگرایانه برخوردار بوده است.

از زمان وقوع این حادثه نشریات و شبکه های مختلف تلویزیونی در آمریکا ادعاهای برخی گروه های دست راستی افراطی در مورد انگیزه ها و سوابق نظامی اسپرینگز را زیر سوال برده اند.

به دنبال نمایش گسترده اطلاعات غلط یادشده در گوگل، این شرکت اطلاعیه ای صادر و تصریح کرد: منشا داده های یادشده توئیتر بوده و بالا آمدن رتبه این اطلاعات ناشی از الگوریتم های مورد استفاده گوگل است که به مطالب پربازدید ارجاع می دهد. نتایج یادشده به طور لحظه به لحظه تغییر می کنند و اطلاعات مذکور به طور مرتب به روز می شوند. ما در تلاش برای ارتقای نحوه رتبه بندی پیام های توئیتری نمایش داده شده در جستجوگر گوگل هستیم.

این اولین بار نیست که جستجوگر گوگل به دنبال رخدادهای تروریستی در آمریکا اطلاعات غلطی به کاربران ارائه می دهد. به دنبال تیراندازی ماه گذشته در لاس وگاس هم گوگل برای مدت کوتاهی به مطلبی از سایت 4chan در صدر نتایج جستجوی خود لینک می داد که در آن ادعا شده بود عامل این تیراندازی عضو یک گروه نظامی ضدترامپ بوده است. گوگل در این مورد هم الگوریتم های مورد استفاده خود را عامل مشکل یادشده دانست.

فارس

فارس

پربیننده ترین خبرها