سخنگوی ارتش پاکستان خبر داد؛

تدابیر جدید ایران و پاکستان در مرزهای جنوب‌شرقی

تدابیر جدید ایران و پاکستان در مرزهای جنوب‌شرقی
سه شنبه 16 آبان 1396 - 18:47

عاصف غفور از تمهیدات جدید ایران و پاکستان در مرزهای جنوب‌شرقی برای ممانعت از ورود تروریست‌ها به هر دو کشور خبر داد.

العالم - آسیا

تسنیم -- ژنرال عاصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در نشست خبری که با حضور سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز( سه شنبه 16 آبان) در هتل استقلال برگزار شد، اظهار داشت:دیدارهای این چند روزه بسیار سازنده بود از جمله دیدارهایی که با مقامات نظامی و غیر نظامی در بالاترین سطح انجام شد.


سردار نظامی: اعتماد به قدرت‌های بزرگ در مقابله با تروریسم اشتباه است


وی با بیان اینکه در این چند روز درباره دیگر مسائل به ویژه درباره انرژی بحث‌های خوبی انجام شد و مسئولان ایرانی قول کمک به پاکستان را دادند، افزود: همانطور که رئیس ستاد ارتش پاکستان گفت تمام درها برای مذاکرات در دیگر مسائل نیز با ایران باز است.

سخنگوی ارتش پاکستان با تاکید بر اینکه ما اگر دست در دست هم بدهیم می‌توانیم با تهدیدات تروریستی مقابله کنیم، ادامه داد:در رابطه با مرزها ما توافق کردیم که با احداث پستهای مشترک امنیت مرزهای مشترک را بیش از پیش کنیم.

غفور با بیان اینکه دولت و ارتش پاکستان ارزش زیادی برای برقراری ارتباطات مستحکم با ایران قائل است، اظهار داشت:هیئت پاکستانی با دستاورد خوبی ایران را ترک خواهد کرد و ما امیدواریم که در آینده نیز این دستاوردها و همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

وی با اعلام اینکه پس از 11 سپتامبر برای دستگیری سران القاعده نیروهای سازمان ملل وارد پاکستان شدند، گفت:پاکستان  تاکنون هیچ مخاصمه و مشکل مرزی با افغانستان نداشته‌ایم اما پس از آن به دلیل عدم حضور نیروهای امنیتی در مرز تروریستها از افغانستان وارد پاکستان شدند و برای ما مشکل آفرین شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان با بیان اینکه  این کشور تلاش داشته تا مشکلات  ایجاد شده پس از سال 2001 را مدیریت کند و امروز امنیت نسبی در مرزهای  با افغانستان برقرار است، افزود: امروز ما  بیش از 200 هزار نیرو در مرزهای خود با افغانستان داریم و اقدامات خوبی را ازجمله ایجاد سیم خاردار و فنس میان مرز با افغانستان داشتیم تا کسی به شکل غیر قانونی وارد خاک پاکستان نشود.

غفور با تاکید براینکه پس از جنگ افغانستان مهاجران  زیادی از این کشور  وارد پاکستان شدند که در این چند سال حدود 3میلیون افغانی پناهنده کشور ما شدند، اظهار داشت:درباره مرزهای مشترک با ایران نیز باید بگویم که این مرزها مرز صلح و دوستی است و ما اگر حتی هیچ نیرویی هم در مرزهای ایران نداشته باشیم احساس امنیت می‌کنیم چون ایران را کشوری دوست می‌دانیم البته باید موانعی مانند سیم خاردار را در این قسمت‌ها افزایش دهیم تا مانع عبور تروریست‌ها در مرز دو کشور شویم.بر همین منوال قرار شد تا با گشت‌های مشترکی از هر دو کشور و قرار دادن موانع مصنوعی مانع تردد و حضور تروریست‌ها باشیم.

پربیننده ترین خبرها