در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه قطر مطرح شد؛

تأکید وزیر خارجه عراق بر ایجاد فضای مثبت بین کشورهای منطقه

تأکید وزیر خارجه عراق بر ایجاد فضای مثبت بین کشورهای منطقه
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 15:54

وزیر خارجه عراق بر استمرار همکاری‌ها جهت ایجاد فضاهای مثبت بین کشورهای منطقه از جمله قطر تأکید کرد.

العالم _ عراق

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق که به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است، بر استمرار مشارکت و همکاری در ایجاد فضاهای مثبت بین کشورهای منطقه از جمله قطر تأکید کرد.

الجعفری گفت که پیروزی‌های عراق بیانگر پیروزی اراده کشورهای عربی و اسلامی و حتی بین‌المللی است.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه مدت زمان جنگ‌ها کوتاه اما بازسازی ویرانه‌ها طولانی‌ مدت است، تصریح کرد که از تمامی برادرانمان انتظار داریم که در کنار ما بایستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق همچنین اظهار داشت که نیروهای آمریکایی همچنان در بعشیقه حضور دارند و ما نیز سعی کردیم توازن بین مخالفت با حضور این نیروها و پایبندی به استراتژی مشترک را حفظ کنیم.

‌الجعفری درباره اتفاقات کردستان عراق نیز اظهار داشت که آنچه در کردستان اتفاق افتاد، خروج از قانون بود، پرچم عراق را آتش زدند و پرچم دولت دیگری را برافراشتند.

وی تأکید کرد که تروریسم دشمن حقیقی برای جهان است و مبارزه با آن مسئولیت همه در سراسر جهان است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در ادامه گفت که عراق موافق انزوا و یا محاصره هیچ کشوری نیست بلکه ما موافق گفت‌وگو برای حل اختلافات هستیم.

وزیر خارجه قطر: محاصره قطر چیز کمی نیست

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز گفت که بحران مرتبط با محاصره قطر چیز کوچکی نیست و این بحران به دلیل لجبازی کشورهای محاصره‌کننده قطر به یک بحران بین‌المللی تبدیل شد.

آل ثانی اظهار داشت که نادیده گرفتن بحران در رسانه‌ها از سوی کشورهای محاصره‌کننده قطر و اجرای اقدامات مخفیانه هرگز به حل این بحران کمک نمی‌کند.

وزیر خارجه قطر همچنین اظهار داشت که محاصره‌کنندگان قطر مسئول برچیده شدن شورای همکاری خلیج‌فارس به عنوان یک سازمان گروهی امن هستند.

وی گفت که قطر نقش موثری در بازسازی عراق ایفا خواهد کرد و به زودی سفارت قطر در عراق افتتاح خواهد شد.

وزیر خارجه قطر همچنین بر موضع ثابت قطر در خصوص اهمیت حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق تأکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها