دیدار محرمانه وزیر انگلیسی با مقامات اسرائیلی کار دستش داد

دیدار محرمانه وزیر انگلیسی با مقامات اسرائیلی کار دستش داد
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 19:27

پریتی پتل، وزیر توسعه بین المللی انگلیس به دلیل دیدار محرمانه با مقامات اسرائیل بدون اطلاع وزارت امورخارجه کشورش در آستانه برکناری قرار گرفته است.

العالم ـ اروپا

به گزارش یورو نیوز، به گفته یکی از قانونگذاران اپوزیسیون، برکناری خانم پتل، دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس را با بحران تازه ای روبرو خواهد کرد. این مساله در کنار از دست دادن اکثریت پارلمان در انتخابات ماه ژوئن و استعفای مایکل فالون، وزیر دفاع این کشور به دلیل اتهام آزار جنسی، کابینه ترزا می را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.

پتل از حامیان اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که در سفر آفریقا بسر می برد روز چهارشنبه به دلیل احتمال برکناری با لغو دیدارهای خود به لندن بازگشت.

با وجود نزدیکی دیدگاه های وزیر توسعه بین المللی انگلیس با بسیاری از اعضای حزب محافظه کار این کشور، کریسپین بلانت، رئیس سابق کمیته بین المللی مجلس عوام انگلیس از حزب محافظه کار در پاسخ به اینکه آیا پتل باید از کابینه اخراج شود، به خبرگزاری رویترز گفت که این موضوع باعث ناراحتی ترزا می شده است.

پریتی پتل روز دوشنبه از ترزا می، نخست وزیر انگلیس بابت گزارش های منتشر شده از دیدار با مقامات اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو در زمان تعطیلات خود در ماه اوت، بدون اطلاع وزارت امور خارجه، عذرخواهی کرد.

پتل از سوی وزرای کابینه و نمایندگان مجلس این کشور با اتهاماتی نظیر جلب حمایت مالی از سوی ثروتمندان اسرائیلی برای حزب محافظه کار انگلیس برای در دست گرفتن رهبری حزب روبروست. این مساله بر خلاف سوگند وزرای دولت انگلیس در اجتناب از تضاد منافع شخصی و وظایف آنها در کابینه است.

از سوی دیگر نشریه سان، روز چهارشنبه در گزارشی از دیدار پتل با یووال روتم، مدیر کل وزارت امورخارجه اسرائیل در نیویورک و گیلاد اردان، وزیر امنیت عمومی کابینه نتانیاهو در لندن نیز پرده برداشت. این ملاقات نیز بدون اطلاع مقامات وزارت امورخارجه و بر خلاف پروتکل این وزارتخانه صورت گرفته است.

بر اساس پروتکل‌ وزارت امورخارجه، دیدارهای رسمی وزرای دولت انگلیس با مقامات خارجی باید با اطلاع وزارت امورخارجه صورت گیرد.

پربیننده ترین خبرها