داستان دیوار فولادی چند کیلومتری مصر

داستان دیوار فولادی چند کیلومتری مصر
چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 06:26

صهيونيستها از ترس به جريان افتادن موج سهمگين مردم انقلابي مصر که به مدت سه دهه نفرت و انزجار از رژيم اشغالگر را در دلهاي خود انباشته اند، در مناطق مرزي اراضي اشغالي با مصر ديوار فولادي چندين کيلومتري احداث کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار داشت: "برای حمایت مرزهای جنوبی خود در منطقه سینا دیواری به ارتفاع چند متر در طول مرز مشترک با مصر احداث کرد".

وی مدعی شد: "این دیوار از رخنه کردن گروههای تروریستی به داخل اسرائیل ممانعت می کند. پس از انقلاب مصر صحرای سینا به بهشت این گروهها تبدیل شده است".

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از اظهارات "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را در این زمینه پخش کرد.

باراک گفت: "منطقه سینا بحرانی و ملتهب است، و فعالیتهای گروههای تروریستی در این منطقه یک تهدید جدی برای امنیت اسرائیل بشمار می آید .. باید این منطقه را از گروههای تروریستی پاکسازی کرد".

گزارشگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: "گروههای فعال در سینا همواره منطقه ایلات را هدف حملات کاتیوشا قرار می دهند. رابطه اسرائیل با مصر پس از مبارک در گرو بازگشت ثبات و امنیت به این منطقه است".

وی افزود: "بر اساس اظهارات سرتیپ افیف کوخاف رئیس شعبه اطلاعات امنیتی، ده گروه  تروریستی در منطقه سینا فعالیت دارند. وی پیش بینی می کند شمار این گروهکها در سال جاری بیشتر خواهد شد".

 

"محس صالح" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در مصاحبه با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: سردمداران رژیم صهیونیستی خود سمبل تروریسم در جهان هستند. اقدام سردمداران این رژیم در کشتار مردم بی دفاع فلسطین در غزه و دیگرمناطق فلسطینی و شکنجه های بی رحمانه اسرای فلسطینی بیانگر منش وحشیانه آنان است.

وی گفت: مردم انقلابی مصر در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین دریغ نمی کنند، و آنان را در عرصه مبارزه با اشغالگران تنها نمی گذارند؛ همین امر مرزهای جنوبی رژیم اشغالگر در منطقه سینا را به چالش جدیدی برای رژیم اسرائیل تبدیل کرده است.

محسن صالح خاطرنشان کرد: با سرنگونی رژیم های دیکتاتوری عربی طرفدار غرب، و شکفتن بهار انقلابهای عربی ابرهای شوم بر رژیم صهیونیستی سایه افکنده، و این رژیم را با چالشهای جدیدی روبرو کرده است.

9:06



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها