روزنامه الاخبار فاش کرد؛

 «نچیروان بارزانی» به بغداد سفر می کند

 «نچیروان بارزانی» به بغداد سفر می کند
شنبه 20 آبان 1396 - 12:49

منابع عراقی خبر داده اند که نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در هفته جاری برای مذاکره با مسئولان عراقی راهی بغداد می شود اما تاریخ سفر او به موافقت حیدر العبادی بستگی دارد.

العالم-عراق

به گزارش روزنامه «الاخبار»، یک منبع دولتی و یک منبع کُرد به روزنامه الاخبار گفته اند که نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار است هفته جاری به بغداد سفر کند اما زمان دقیق سفر او مشخص نیست زیرا حیدر العبادی نخست وزیر عراق ابتدا باید با خروج هواپیمای بارزانی از اربیل موافقت کند.

منبع کُرد گزارش داد که بارزانی به برخی جریان های سیاسی کُرد گفته که پرونده کرکوک، مناطق مورد مناقشه، حقوق نیروهای پیشمرگه و کارکنان سازمان های دولتی در کردستان در رأس مسائلی خواهد بود که در گفتگو با مسئولان دولت مرکزی بغداد مطرح خواهد شد.

از طرف دیگر بغداد هم شروطی برای سفر نچیروان بارزانی در نظر گرفته است که بر اساس آن باید هیأت همراه بارزانی مورد توافق و قبول همه جریان های کُرد باشد و متعهد شود که تمامیت ارضی و اتحاد عراق حفظ شود.

در پی درخواست بارزانی از مقتدی صدر برای میانجیگری در بحران اقلیم کردستان، منبع عراقی اعلام کرده که العبادی با تبدیل کردن مسأله مذاکره با اربیل به یک توافق سیاسی با دخالت داخلی یا خارجی مخالفت کرده است.

این منبع عراقی تأکید کرد که طی دو روز آتی پیروزی و اتفاق غیرمنتظره مهمی به سود بغداد رخ می دهد. 

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد به الاخبار گفته که مسعود بارزانی نامه ای محرمانه به ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نوشته است، این منبع که از محتوای این نامه اطلاعاتی جزئیاتی ارائه نداده فقط به ذکر این نکته بسنده کرده که ممکن است ایران طی آینده نزدیک «عذرخواهی» بارزانی را بپذیرد و در مرحله آتی شاهد همکاری تهران با بارزانی باشیم.

«کامل الزیدی» یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون ضمن تأیید این خبر گفته که بارزانی تلاش می کند برای خود ریسمان نجاتی دست و پا کند و در همین راستا به دنبال ترتیب دادن دیداری با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز می باشد.

مهر

پربیننده ترین خبرها