رحمانی فضلی مطرح کرد؛

گشایش مرزهای چیلات و خسروی برای اربعین سال آینده / افزایش 15 تا 20 درصدی زائرین اربعین امسال

گشایش مرزهای چیلات و خسروی برای اربعین سال آینده / افزایش 15 تا 20 درصدی زائرین اربعین امسال
شنبه 20 آبان 1396 - 16:57

وزیر کشور از افزایش 15 تا 20 درصدی زائران اربعین حسینی در سالجاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه زائران به این بحث شاهد کاهش 67درصدی تلفات جاده ای نسبت به سال قبل بودیم.

العالم - ایران / سیاسی

عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه در جریان بازدید از روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه با اشاره به خروج 2 میلیون و 300 هزار زائر برای شرکت در اربعین حسینی از مرزهای ایران اظهار کرد : در مدت 20 روز تعداد زخمی های تصادفات رانندگی زائران 60درصد کاهش یافته است.

وی یکی از مشکلات اربعین در سالهای گذشته را خروج افراد به صورت غیرمجاز و بدون ویزا از کشور دانست و اظهار کرد : در اربعین امسال اینگونه موارد را نداشتیم و افراد با داشتن ویزا مجوز ورود به عراق را دریافت کردند.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به اینکه در سالجاری صدور ویزا برای زائران به صورت انفرادی انجام شد تسهیلات خوبی نیز در اختیار زائران در بحث تغذیه، سلامت و حمل و نقل قرار گرفت.

وی مردم 2 استان خوزستان و ایلام را میزبانان اصلی زائران اربعین حسینی توصیف کرد و گفت:استانداران 2 استان خوزستان و ایلام و دستگاه های ذیربط همفکری و هماهنگی خوبی داشتند و دولت با سایر دستگاه های حاکمیتی نیز سعی کرد تا هماهنگی لازم را ایجاد کند.

گشایش مرزهای چیلات و خسروی برای اربعین در دستور کار قرار دارد

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین امروز در مرز مهران اظهار کرد: زیرساخت های خروجی مرزهای چیلات و خسروی برای اربعین سال آینده باید مهیا وتوسعه یابند.

وی یاد اوری کرد: در جریان رایزنی های متعدد مسئولان عراقی درابتدا با گشایش و فعالیت این 2 مرز در ایام اربعین موافقت کردند اما در روزهای پایانی مشکل تامین امنیت در ان کشور را مطرح و عدم موافقت خود درخصوص فعالیت این مرزها را اعلام کردند.

وزیر کشور یادآور شد: در صورت گشایش مرزهای خسروی و چیلات در کنار مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ورود و خروج زائران با نظم، امنیت و آرامش بیشتری انجام می شود.

وی برگزاری اربعین 96 را موفق و مناسب دانست و اظهار کرد: در جریان اماده سازی شرایط و امکانات برای تردد سهل ، امن و قانونی زائران از تجربه های سه سال گذشته استفاده شد.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ برنامه ها و تصمیم های جدید برای مدیریت اربعین در مرز مهران گفت: باند قدیمی فرودگاه مهران برای استفاده اضطراری باید احیا و توسعه یابد.

وزیر کشور به موقعیت مرز چیلات در دهلران اشاره کرد و افزود: امکانات و زیربناهای مرز چیلات به ویژه در حوزه راه باید برای سال های آینده احداث تا زائران سفر ایمنی را به عتبات عالیات داشته باشند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی و فعالیت این مرز و توسعه زیرساخت های آن باید انجام شود و وزارت راه و شهرسازی نیز برای توسعه راه های این منطقه باید اعتبار اختصاص دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اربعین یک مساله ارزشی و اعتقادی و اجتماعی پرشور است، تاکید کرد: باید مسئولان همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به زائران و تامین امنیت و نیازهای اولیه آنها بکار گیرند. 

وی افزود: با تدابیر و اقدام های انجام شده، امسال نظم و امنیت بسیار خوبی برای تردد زائران اربعین در مرزهای سه گانه ایجاد شد و در حوزه خدمات رسانی، زیربنایی، توقفگاه ها و استقرار ایستگاه های صلواتی شرایط بهتری برای سهولت در تردد زائران صورت گرفت.

وی تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم در ایام اربعین امسال جلوگیری از خروج افراد بدون ویزا بود و برخلاف سال های گذشته هیچ زائری بدون ویزا از مرزها خارج نشد.

عملکرد استاندار خوزستان قابل تقدیر است

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد استاندار خوزستان در 2 مرز شلمچه و چذابه گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب در 2 گذرگاه خوزستان از جمله راه و پارکینگ از جمله نقاط مثبت و خوب استاندار خوزستان بوده و خدمات وی قابل تقدیر است.

رحمانی فضلی افزود:با همت استاندار خوزستان طرح آبرسانی به گذرگاه چذابه نیز به بهره برداری رسید و مشکل سالهای قبل این منطقه در زمینه آب آشامیدنی برطرف شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت ورود زائران اربعین حسینی بعدازظهر شنبه وارد فرودگاه بین المللی آیتالله جمی آبادان شد.

وی بلافاصله به مرز شلمچه رفت و از روند خدمات رسانی به زائرانی که در حال برگشت هستند قرار گرفت. 
بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی امسال از 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه استان خوزستان عازم عتبات عالیات شدند.

پربیننده ترین خبرها