مقام اروپایی:

قرار نیست هیچ کشور اروپایی ایران را تحریم کند/ قصد اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری کشاورزی با ایران

قرار نیست هیچ کشور اروپایی ایران را تحریم کند/ قصد اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری کشاورزی با ایران
شنبه 20 آبان 1396 - 20:36

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا با اعلام این که قرار نیست هیچ کشور اروپایی ایران را تحریم کند، گفت: با در نظر گرفتن برنامه برجام و همین طور اجرای این برنامه، علاقه مند به گسترش همکاری های آتی در زمینه کشاورزی هستیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

فیل هوگان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در هتل اسپیناس تهران خاطرنشان کرد، با در نظر گرفتن طرح برجام و همین طور اجرای این طرح، علاقه مند به گسترش همکاری های آتی در زمینه کشاورزی هستیم؛ در این زمینه می توانیم با توجه به محصولات و با در نظر گرفتن مصرف کنندگان خود، همکاری کنیم.
هوگان گفت: در ایران شرایط ویژه است و اتحادیه اروپا قصد دارد پیشرفت در ایران را شاهد بوده و گسترش همکاری ها را تسهیل کنیم.

پایبندی اروپا به تعهدات برجام

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص این که در صورت نقض برجام از سوی آمریکا، آیا اتحادیه اروپا تحت فشارهای احتمالی تحریم هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد، افزود: هیچ کدام از کشورهای اروپایی قرار نیست ایران را تحت تحریم قرار دهند؛ اتحادیه اروپا قصد دارد رهبری و همکاری که تاکنون از خود نشان داده به همان سبک و سیاق پیش ببرد و به این توافق قبلا رسیده ایم و هیچ تردیدی نسبت به قصد همکاری اتحادیه و اجرای تعهدات خود نداریم.
وی خاطرنشان کرد، ما در واقع بخشی از امضای برجام بوده ایم و اتحادیه اروپا در این زمینه کاملا فعال بوده است؛ حضور سال گذشته مقام ارشد اتحادیه اروپا در کنگره آمریکا برای این بود که از ایران در زمینه فعالیت های هسته ای حمایت کند.
هوگان تصریح کرد: در زمینه کشاورزی قصد داریم همکاری های خود را گسترش دهیم ، همان گونه که با آقای حجتی صحبت کردیم تمایل خود را در این زمینه اعلام کردیم.
امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا سند همکاری بخش خصوصی ایران و فرانسه در زمینه تولید مشترک بذر ذرت و سورگوم نیز به امضا رسید.
فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا عصر شنبه در حاشیه نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاهمنامه همکاری مشترک کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا و ایران که امروز امضا شد، آغاز دوره جدیدی در تاریخ همکاری کشاورزی دو طرف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها