یمن تهدید کرد کشتی های نفتی عربستان را هدف می گیرد

یمن تهدید کرد کشتی های نفتی عربستان را هدف می گیرد
شنبه 20 آبان 1396 - 21:49

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با هشدار به عربستان سعودی درباره هدف قرار دادن الحدیده، تهدید کرد که در صورت ارتکاب چنین اقدامی کشتی های نفتی ریاض را هدف قرار خواهد داد.

العالم ـ یمن

به گزارش المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت: در صورتی که عربستان، الحدیده، بندر و ساحل را هدف قرار دهد، ما گام‌های بی‌سابقه‌‌ای علیه این کشور بر خواهیم داشت و می‌توانیم کشتی‌های نفتی عربستان را هدف قرار دهیم.

وی افزود: حرکت ناوگان دریایی در سواحل یمن، مانند قبل در امنیت ادامه خواهد یافت و  ما فقط متجاوزان را هدف قرار می‌دهیم و این چیزی است که از سوی عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب تاکید شده است.

در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به استان الحدیده، 8 غیرنظامی به شهادت رسیده و 8 نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حمله مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور را در منطقه الحول در نِهم در شمال شرق صنعا دفع کردند که در پی آن سرهنگ زید البرح فرمانده مزدوران منصور هادی و شماری از همراهانش کشته شدند.

در پی حمله غافلگیر کننده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به پایگاه‌های مزدوران در تپه الفجر در ناحیه جنوبی پادگان خالد بن الولید در بخش موزع در جنوب غرب استان تعز،  شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، مراکز تجمع نظامیان سعودی و مزدوران منصور هادی در ارتفاعات رجلاء، المخروق و پایگاه المسیال در عسیر را در  هم کوبیدند.

طی ماه‌های گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان به این کشور، حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه‌های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

به گزارش تسنیم، نیروهای یمنی در ماه سپتامبر، علاوه بر انجام حملات زمینی، حملات موشکی خود به مواضع متجاوزان را نیز تشدید کردند که در پی این حملات، خسارات سنگینی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد آمد.

در مقابل جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها