رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس اپک عنوان کرد؛

تاکید بر حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی سوریه

تاکید بر حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی سوریه
شنبه 20 آبان 1396 - 23:16

پوتین: ما بیانیه مشترک درباره مبارزه با تروریسم در سوریه داشتیم. توافق کردیم بعد از پایان جنگ و ریشه کنی تروریستها تلاش‌های سیاسی را با نظارت سازمان ملل شروع کنیم.

العالم - روسیه

به نقل از شبکه راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام (اپک) در ویتنام، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگاری از وی پرسید شما با ترامپ گفتگو کردید. آیا می توانید بگویید موضوع این گفتگو چه بود و چرا آنها نتوانستید دیدار رسمی را هماهنگ کنید؟

پوتین گفت: هر دوی ما برنامه کاری فشرده ای داشتیم. این دیدار نیاز به تشریفاتی دارد که تیم ما نتوانست به برنامه مناسبی برسد. ما بیانیه مشترک درباره مبارزه با تروریسم در سوریه داشتیم. این مهم بود. مطلب دوم این است که کارها در حاشیه نشست اپک، بسیار مفید و به طور کلی موفقیت آمیز بود زیرا تصویب بیانیه مشترک درباره سوریه کار آسانی نبود. قبل از نشست، در این زمینه کار شده بود.

وی افزود: ما دیروز این سند را نهایی کردیم و دو وزیر امور خارجه درباره همه مسائل پس از متن تهیه شده کارشناسان کار کرده بوده اند و اکنون آن سند را رئیس جمهور آمریکا نیز تصویب کرد. این سند بسیار مهمی است زیرا مسائل اصولی را فراهم می کند. نخست این که ما به مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم. این برای آمریکا و ما اهمیت زیادی دارد. به خصوص با توجه به حوادث فاجعه بار اخیر، اقدامات تروریستی اخیر که در آنجا (آمریکا ) روی داده است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: همانطور که گفتم این مسئله برای ما همانطور که مدتهاست با این شر (تروریسم) در نبرد هستیم، مهم است و برای تمام جامعه بین المللی نیز مهم است در حالی که مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت به تلاش های ما ملحق شوند. از جمله موارد بسیار مهم این است که ما بر حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی کشور تاکید کردیم. ما توافق کردیم بعد از پایان جنگ و ریشه کنی تروریست ها تلاش های سیاسی را با نظارت سازمان ملل متحد شروع خواهیم کرد. درباره جزییات آن باید بگویم شما می توانید جزییات را در این بیانیه ببینید زیرا منتشر شده است.

پربیننده ترین خبرها