سازمان مدیریت بحران: مردم به شایعات توجه نکنند

سازمان مدیریت بحران: مردم به شایعات توجه نکنند
دوشنبه 22 آبان 1396 - 06:47

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شدت و بزرگی چنین زلزله ای در تاریخ این منطقه بی سابقه بوده است، گفت: مردم اخبار مربوط به زلزله را تنها از رسانه ملی پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.

العالم - ایران

نجار در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: پس از دقایقی از این حادثه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه تشکیل جلسه داد، نیروهای ارزیاب به منطقه اعزام و فرمانداران، بخشداران و دهداران همگی فعال شدند و استان های معین و همجوار استان کرمانشاه نیز به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: در این زمینه رئیس جمهور و وزیر کشور نیز دستورات لازم را از ابتدای این حادثه صادر و روند امدادرسانی را پیگیری می کنند و از ساعت 24 شورای مدیریت بحران کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل جلسه داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بنابر دستور وزیر کشور شماری از اعضای شورا به همراه من به منطقه اعزام می شویم تا از نزدیک روند امداد رسانی و اقدامات لازم را پیگیری کنیم.

نجار گفت: متاسفانه بسیاری از شهرستان های استان و مناطق روستایی کرمانشاه تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند و تا ساعت 2 بامداد متاسفانه 26 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

وی در باره خسارات مالی این زلزله نیز افزود: خسارات مالی سنگینی به برخی از مناطق روستایی و شهرستان های استان کرمانشاه وارد شده و این زلزله به حدی شدید بود که در بسیاری از دیگر استان ها احساس شد و همین موضوع باعث نگرانی در بین مردم شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به پس لرزه هایی که در مناطق غربی کشور به ویژه در استان کرمانشاه شاهد هستیم از مردم درخواست می شود در منازل نمانند.

نجار درباره ارسال امکانات و امدادرسانی به زلزله زدگان نیز گفت: سازمان هلال احمر کار ارسال و امدادرسانی به زلزله زدگان را آغاز کرده و با قدرت و دقت این روند دنبال می شود و خوشبختانه تیم های امداد و نجات با سرعت به منطقه رسیدند و کارها در حال پیگیری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها