پیام رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام مبنی بر رسیدگی به امور زلزله زدگان

پیام رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام مبنی بر رسیدگی به امور زلزله زدگان
دوشنبه 22 آبان 1396 - 07:31

رهبر معظم انقلاب در پیامی همه مسئولان را به تلاش برای کمک به آسیب دیدگان زلزله به ویژه در زیرآوارماندگان فراخواندند.

العالم- ایران 

متن پیام رهبرانقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین لرزه در غرب کشور را که به جان باختن جمعی از هم میهنان عزیر و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم. وظیفه ی مسؤولان آن است که در همین اولین ساعات با همه ی همت و توان به یاری آسیب دیدگان به ویژه در زیر آوار ماندگان بشتابند و با بهره گیری سریع از همه ی امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند. 
ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاه های دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه ی توان خود را برای یاری آسیب دیده ها و خانواده های آنان به صحنه آورند.
اینجانب از اعماق دل، این حادثه تلخ و مصیبت بار را به ملت ایران به خصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و به ویژه به خانواده های مصیبت زده تسلیت عرض می کنم و متضرعانه از خداوند متعال می خواهم که این محنت و رنج را مایه ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملت عزیزمان بیفزاید. 
از همه کسانی که می توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می کنم که به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

 

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها