گاز مناطق زلزله‌زده از عصر امروز وصل می‌شود

گاز مناطق زلزله‌زده از عصر امروز وصل می‌شود
دوشنبه 22 آبان 1396 - 10:55

معاون وزیر نفت در شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌که کارشناسان شرکت‌های گاز استانی، نشت یابی در مناطق زلزله‌زده را بررسی کرده‌اند، گفت: روند گاز رسانی پس از اطمینان از سلامت شبکه و تامین امنیت مردم تا عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد.

العالم ـ ایران

حمیدرضا عراقی درباره وضع گازرسانی به منازل و اماکن در مناطق زلزله زده در غرب کشور گفت: همه شبکه گازرسانی در غرب کشور روند عادی خود را طی می‌کنند، همچنین از سوی همدان نیز برای مناطق زلزله زده کمک فرستاده‌ایم، که در این میان بیشترین مشکل مربوط به استان کرمانشاه بوده است.

وی افزود: در پی وقوع زلزله در غرب کشور، شرکت ملی گاز ایران دستور توقف فعالیت پالایشگاه گاز ایلام را صادر کرد تا فعالیت این پالایشگاه پس از انجام بازرسی‌های فنی و تأیید نبود مشکلات فنی، ازسرگرفته شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد: گاز در سه شهر مرزی مسیر زلزله در سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و جوانرود را قطع کرده ایم تا عملیات نشت یابی انجام شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: خوشبختانه در زمان وقوع زلزله بیشتر مردم خارج از منازل خود بودند و اتفاق خاصی در امر گازرسانی رخ نداد، با این وجود زمانی که مردم به منازل خود بازگردند در صورتی که گاز منازلشان قطع باشد می‌توانند به شرکت گاز استانی اطلاع دهند تا گاز را وصل کنند، همچنین در صورتی که بوی گاز را استشمام کنند باید به سرعت به شرکت گاز اطلاع دهند.

عراقی تاکید کرد: تا عصر امروز شرایط به روال عادی باز می‌گردد و این قطعی گاز تنها به دلیل حفظ امنیت مردم و بررسی نشت یابی گاز در شهرها است.

به گزارش  ایسنا، مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز نیز در این باره گفت: کارشناسان شرکت‌های گاز استانی در حال بررسی نشت یابی گاز هستند و جدا از شهرهای یاد شده، در دیگر  شهرها هیچ مشکلی از بابت گاز رسانی و تامین سوخت مردم وجود ندارد، استان کرمانشاه نیز از آنجا که بیشترین آمار ریزش منازل را داشته باید پس از اطمینان از سلامت شبکه گازرسانی منازل، جریان گاز دوباره وصل شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها