همدردی دبیرکل سازمان ملل با زلزله زدگان ایران و عراق

همدردی دبیرکل سازمان ملل با زلزله زدگان ایران و عراق
دوشنبه 22 آبان 1396 - 12:11

دبیر کل سازمان ملل ضمن تسلیت و ابراز تالم از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق، امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل جهت یاری تاکید کرد.

العالم ـ ایران

استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه ای در تارنمای سازمان ملل متحد نوشت: دبیر کل به شدت از تلفات جانی و مالی زلزله ای که مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را یکشنبه شب به لرزه در آورد متاثر است.
وی در ادامه این بیانیه ضمن ابلاغ پیام تسلیت دبیر کل سازمان ملل به خانواده های آسیب دیده، دولت و مردم ایران و عراق؛ برای مجروحین این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که سازمان ملل آمادگی دارد تا در صورت لزوم در عملیات امدادرسانی مشارکت کند.
دفتر سخنگوی سازمان ملل در توییتی نیز از آمادگی سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور انساندوستانه این سازمان برای مشارکت در عملیات امداد خبر داد.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه و ساعت 21 و 48 دقیقه، در مرز ایران و عراق رخ داد. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. 
بر اساس آخرین آمار این زلزله در ایران تاکنون 328 کشته و 3950 زخمی برجای گذاشته که احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها