دهن کجی رژیم صهیونیستی به ترامپ و پوتین در باره سوریه

دهن کجی رژیم صهیونیستی به ترامپ و پوتین در باره سوریه
دوشنبه 22 آبان 1396 - 13:17

رژیم صهیونیستی به دنبال توافق رهبران آمریکا و روسیه در خصوص برقراری آتش بس در سوریه اعلام کرده است که به آن پایبند نخواهد بود و به حملات هوایی خود درخاک سوریه ادامه خواهد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی گفته است که با وجود توافقات واشنگتن و مسکو برای برقراری آتش‌بس در سوریه، به حملات هوایی خود در منطقۀ مرزی مشترک با سوریه برای آنچه که جلوگیری از حمله نیروهای متحد ایران نامیده، ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز شنبه و در جریان سفر آسیایی خود در نشست اپک (سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا‌-‌ اقیانوس آرام) که به میزبانی ویتنام برگزار شد شرکت و در حاشیه این نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

اگرچه جزئیات این گفتگو منتشر نشده است اما رهبران دو کشور در پایان نشست کوتاه خود، با انتشار بیانیه‌ای بر افزایش تلاش‌های مشترک برای برقراری ثبات در سراسر سوریه، از جمله در مناطق جنوب غرب و در مرز مشترک این کشور با اردن و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

یورو نیوز به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که روسیه همچنین موافقت کرده است تا با دولت بشار اسد برای عقب‌نشینی آنچه که آن را نیروهای تحت حمایت ایران نامیده، از جمله حزب الله از بلندی‌های جولان گفتگو کند.

رژیم صهیونیستی گفته است که این توافق را برای حفظ امنیت تل آویو کافی نمی داند و همچنین حاضر نیست وجود هیچ پایگاه نظامی متعلق به شیعیان را در داخل خاک سوریه بپذیرد.

زاخی ‌هانگبی، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفته است که این توافق  خواست تل آویو را، که نباید هیچ تحولی باعث شود نیروهای حزب الله و ایران به مرزهای مشترک اسرائیل و سوریه نزدیک شوند، برآورده نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها