افزایش بی‌سابقه شمار بی‌سرپناهان در آلمان

افزایش بی‌سابقه شمار بی‌سرپناهان در آلمان
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 05:39

شمار افراد بی سرپناه در آلمان در سال آینده میلادی به رقم بی‌سابقه یک میلیون و دویست هزار نفر خواهد رسید.

العالم - اروپا

در حالی که بحران مسکن در آلمان ابعاد گسترده ای به خود گرفته است، انجمن فدرال حمایت از افراد بی سرپناه در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد پیش بینی می شود شمار افراد بی سرپناه در آلمان سال آینده به یک میلیون و دویست هزار نفر برسد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که نگرانیها درباره افزایش نرخ فقر و ظرفیتهای دولت برای ادغام حدود یک میلیون و یکصد هزار آواره در جامعه آلمان افزایش یافته است. این یک میلیون و یکصد هزار آواره و مهاجر در دو سال گذشته به لطف سیاست درهای باز که آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور به اجرا گذاشت، وارد خاک آلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، انجمن فدرال حمایت از بی سرپناهان در آلمان که فعالیتهای بشردوستانه و خیریه دارد در گزارش خود افزود: بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر در سال دو هزار و شانزده در آلمان از داشتن سرپناه محروم بودند. این رقم نسبت به سال دو هزار و چهارده افزایش یکصد و پنجاه درصدی داشته است. طبق بررسیها نیمی از این افراد را آوارگان و مهاجران تشکیل می دهند.

سال گذشته نزدیک به پنجاه و دو هزار نفر در خیابانهای شهرهای مختلف آلمان زندگی می کردند. شمار این افراد نسبت به سال دو هزار و چهارده بیش از سی درصد افزایش داشته است.

بدبینی آلمانها نسبت به آوارگان و سیاست درهای باز که آنگلا مرکل به اجرا گذاشت و راه را برای ورود صدها هزار آواره به آلمان باز کرد، موجب کاهش محبوبیت حزب دموکرات مسیحی شده است. آلمان  در سالهای اخیر در میان کشورهای اروپایی بیشترین شمار آوارگان و پناهجویان را از کشورهای خاورمیانه پذیرش کرده است.

طرفداران و فعالان حزب راست افراطی و ضدمهاجرت آلترناتیو برای آلمان حتی آنگلا مرکل را خائن دانسته و او را متهم کرده اند که با سیاستهای خود در زمینه مهاجرت امنیت و ثبات آلمان را به خطر انداخته است. آنگلا مرکل در مبارزات انتخابات پارلمانی اخیر نیز در اغلب سفرهایش با انتقاداها و اعتراضات زیادی در این زمینه روبرو شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها