رئیس جمهور سوریه:

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به‌ویژه ایران، شکست های سنگینی را به تروریست ها وارد کردند

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به‌ویژه ایران، شکست های سنگینی را به تروریست ها وارد کردند
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 19:03

رئیس جمهور سوریه گفت: پیروزی های ارتش سوریه، همپیمانان و مواضع کشورهای متحدش و در مقدمه آن ایران شکست های سنگینی را به تروریست های وارد کرده است.

العالم - سوریه

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات سوریه (روند آستانه) که امروز به دمشق سفر کرده است، با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: دستاوردهایی را که امروز بسیاری از کشورها در منطقه و جهان شاهد آنند به منزله مهر تاییدی بر سیاست های درستی است که سوریه از ابتدای جنگ علیه این کشور در مقابله با سیاست های برخی کشورهای منطقه ای و غربی اتخاذ کرده است.

به گفته اسد این کشورها تلاش کردند از طریق گسترش هرج و مرج و ناامنی در منطقه مهم و حساسی مانند خاورمیانه منافع و اهداف خود را تحقق بخشند بدون اینکه پیامدهای فاجعه بار آن را در نظر بگیرند.

جابری انصاری نیز در این دیدار تاکید کرد: مقاومت سوریه و پیروزی‌های پی در پی در نبرد علیه تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به همه کشورها و مناطق سوریه، فقط پیروزی ملت سوریه نیست، بلکه این پیروزی، همچنین برای ملت ایران و همه ملت‌هایی  که به حقوق خود در دفاع از سرزمین و استقلال و آزادی در تصمیم‌گیریشان اعتقاد دارند، است.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت ادامه همکاری دوجانبه به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و تلاش‌های صورت گرفته برای یافتن راه حل‌های موفقیت آمیز برای بحران‌های منطقه، تاکید کردند.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، و سفیر سوریه در ایران حضور داشتند.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز گذشته (سه‌شنبه) نیز سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

جابری انصاری همچنین در این سفر با الکساندر فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع روسیه انجام شد، در خصوص تحولات سوریه و آخرین تلاش‌ها و ابتکارات سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برای کاهش تنش و حل بحران سوریه، گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم بعمل آمد. 

پربیننده ترین خبرها