آخرین هشدار سودان به همسایه جنوبی خود

آخرین هشدار سودان به همسایه جنوبی خود
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:13

بيروت (العالم) سفير سودان در بيروت با درخواست از نيروهاي سودان جنوبي براي خروج از شهر "هجليج" تاكيد كرد، ارتش سودان در حال پيشروي به سوي "هجليج" براي پس گرفتن آن از همسايه جنوبي است.

"ادريس سليمان" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دولت سودان خواستار آن است که نیروهای سودان جنوبي بدون هيچ پيش شرطي از شهر هجليج خارج شوند؛ در غير اين صورت، براي آزادي آن توفاني به پا خواهد شد تا اين شهر را  از دست نيروهاي سودان جنوبي كه اخير آن را اشغال كرده اند آزاد كند.

وي تاكيد كرد: منطقه هجليج منطقه صد در صد متعلق به سودان است، و هيچ اختلافي در اين باره نيست. ارتش سودان جنوبي اين شهر را اشغال كرده است. بنابراين، پاسخ به اين تجاوزگري در ميدان نبرد خواهد بود.

سليمان درباره اختلاف مرزي سودان شمالي و جنوبي گفت: تا پیش از این هيچ گاه درباره هجليج اختلافي وجود نداشته است. كميته مشتركي در مرزه تشكيل شده است و طي پنج سال فعاليت و تلاش به اين نتيجه رسيده است.

ادریس سلیمان ادامه داد: درباره سه درصد از مرزها اختلاف وجود دارد و هجليج بخشي از آن نبود و دادگاه بين المللي لاهه نيز بر اين مسئله تاكيد كرده است.

سفير سودان در لبنان تصريح كرد: سازمان ملل و اتحاديه افريقا به صراحت از دولت سودان جنوبي خواسته اند كه نيروهاي نظامي اش را از اين منطقه خارج كند.

19:04



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها