مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:

7000 نفر برای "خونرسانی" به مجروحان زلزله مراجعه کردند

7000 نفر برای
پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - 14:54

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مراجعه هفت هزار نفر برای خونرسانی به مجروحان زلزله در سه روز گذشته خبر داد.

العالم-ایران/سیاسی

دکتر ابراهیم سلطانیان با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین نیاز خونی مجروحان زلزله اخیر وجود ندارد، گفت: از همان ساعات اولیه خون مورد نیاز به مراکز درمانی مناطق زلزله ارسال شد.

وی افزود: خون مورد نیاز در بیمارستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و سایر مناطق زلزله زده به میزان کافی تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

سلطانیان با اشاره به افزایش بسیار مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون در روزهای پس از زلزله، گفت: در سه روز گذشته بعد از زلزله، بیش از هفت هزار نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون مراجعه کردند.

وی افزود: این میزان مراجعه در سه روز در حالیست که در روزهای عادی، مراکز انتقال خون استان روزانه 100 مراجعه کننده دارند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش مراجعات امکان خونگیری از همه افراد وجود نداشت و از هزار نفر خونگیری انجام شد.

وی افزود: اسامی مابقی مراجعه کنندگان به همراه شماره تماس آنها ثبت شده تا در موقع نیاز جهت خونگیری با آنها تماس گرفته شود.

سلطانیان خاطرنشان کرد: در خونگیری از افراد اولویت را به گروه‌های خونی منفی اختصاص دادیم زیرا این گروه‌های خونی در مواقع بحران بیش از همه مورد نیاز است و هم اکنون با این میزان خونگیری ذخایر گروه خونی منفی مرکز بالا رفته است.

وی یادآور شد: علاوه بر کرمانشاه مردم در استان‌های دیگر نیز برای خونگیری جهت کمک به مجروحین حادثه اقدام کرده‌اند که در صورت نیاز به کرمانشاه ارسال شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها