آمارهای نگران کننده سازمان ملل از عواقب محاصره انسانی یمن

آمارهای نگران کننده سازمان ملل از عواقب محاصره انسانی یمن
پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - 19:08

مقامات ارشد سه نهاد سازمان ملل روز پنجشنبه با اعلام اینکه بیش از 20 میلیون نفر از جمله 11میلیون زن و کودک یمنی به کمک فوری نیاز دارند، خواستار لغو فوری محاصره انسانی در یمن شدند.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، در بیانیه مشترک روسای سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و برنامه غذا سازمان ملل عنوان شد: در حالیکه ائتلاف تحت امر عربستان به صورت نسبی محاصره اخیر یمن را برداشته بود، بسته شدن بیشتر حریم هوایی، زمینی و بنادر در این کشور اوضاع فاجعه بار را بدتر کرده است. فضا دسترسی لازم برای تحویل کمک های انسانی وجود ندارد که این امر زندگی میلیون ها کودک و خانواده های آسیب پذیر را تهدید می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: درخواست فوری دیگری را از این ائتلاف برای صدور مجوز ورود مایحتاج ضروری به یمن در پاسخ به آنچه اکنون بدترین بحران انسانی در جهان مشاهده می شود، مطرح می کنیم. این مایحتاج شامل دارو، واکسن، مواد غذایی و دیگر اقلام برای مقابله با بیماری ها و گرسنگی لازم هستند. بدون آنها هزاران بی گناه از جمله شمار زیادی کودک جان خود را از دست خواهند داد.

در این بیانیه عنوان شد: بیش از 20 میلیون نفر از جمله 11میلیون زن و کودک به کمک انسانی فوری نیاز دارند. دست کم 14.8 میلیون نفر با نبود امور بهداشتی و سلامت اولیه روبرو هستند. همچنین شیوع وبا منجر به ایجاد بیش از 900 هزار پرونده مشکوک در این زمینه شده است. حدود 17 میلیون نفر نمی دانند که وعده غذایی بعدی شان از کجا به دست شان می رسد و هفت میلیون نفر نیز به طور کامل به کمک غذایی نیاز دارند. سوء تغذیه جان حدود 400 هزار کودک را در یمن تهدید می کند. حتی با برداشته شن نسبی محاصره، بر اساس برآورد برنامه جهانی غذا، 3.2 میلیون نفر با گرسنگی روبرو خواهند شد. سوخت، دارو و مواد غذایی که همگی اکنون از ورودشان به یمن ممانعت به عمل می آورند، به طور جدی برای زنده نگه داشتن افراد لازم هستند. زمان در حال گذر است و ذخایر دارو، مواد غذایی و دیگر مایحتاج های انسانی در حال کم شدن هستند. به نمایندگی از آنهایی که در خطر قریب الوقوع قرار دارند، بار دیگر درخواست می کنیم اجازه داده شود بدون تاخیر کمک های انسانی وارد یمن شود.

عربستان به همراهی ائتلاف عربی از ششم فروردین 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده است که بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از 13 هزار تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها